חדשות בעולם

עיתונאית יהודית-בריטית: "הגיע הזמן לארוז מזוודות ולעלות לישראל"

גל האנטישמיות של השנים האחרונות, כמו גם העוינות כלפי יהודים של אחת המפלגות הגדולות בבריטניה, הביאה את אנג'לה אפשטיין לפרסם טור יוצא דופן ב'דיילי מייל'

  • ב' חשון התשע"ח
(צילומים: shutterstock)(צילומים: shutterstock)
אא

אנג'לה אפשטיין, עיתונאית יהודייה מבריטניה, כתבה בסוף השבוע טור יוצא דופן ב'דיילי מייל', שבו היא מתריעה כי יהודי בריטניה עומדים, כנראה, בפני הצורך לעזוב את הממלכה המאוחדת.

"שוב בני עמנו עומדים לפני יציאת מצריים" היא כתבה. "אנחנו לא בורחים מפוגרומים במזרח אירופה או מהמגף הנאצי, אלא מהתחזית לממשלה שאי אפשר לסמוך עליה שיהיה לה אכפת מספיק".

על אף שדיווחים רשמיים מורים על התגברות התקריות האנטישמיות בבריטניה בשנים האחרונות, אפשטיין מפנה אצבע מאשימה דווקא אל הזירה הפוליטית: אל מפלגת הלייבור שתחת הנהגתו של ג'רמי קורבין פיתחה סובלנות מרחיקת לכת כלפי אנטישמיות.

"בעוד הלייבור ממשיכה לחשוף את הרעל שלה...עבור יהודים בריטיים רבים השאלה לגבי עקירת משפחותיהם ועזיבת בריטניה היא שאלה של 'מתי' לא של 'האם'..." כותבת אפשטיין.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

אפשטיין, שילדיה לומדים בבתי ספר יהודיים במנצ'סטר, כותבת כי אנטישמיות הפכה כה נפוצה, שבתי הסר מוגנים בגדרות, שומרים ומצלמות אבטחה, וכל מוסד יהודי כיום זקוק למאבטח. היא מוסיפה כי רוב היהודים שהיא מכירה ספגו נאצות ברחוב כשיצאו ממוסד יהודי כמו בית כנסת או בית ספר יהודי, וכי יש לה חברים שעליהם הושלכו ביצים, בעוד בנה שלה הותקף בגסות משום שחבש כיפה ברכבת התחתית של לונדון.

"אם ההיסטוריה לימדה אותנו היהודים משהו, זה לדעת מתי הזמן לארוז", כתבה אפשטיין. "לצופים מן הצד אולי נראה שהתגובה שלנו היא הגזמה, אפילו היסטריה. אבל זה לא מי שאנחנו. אם בכלל, פרגמטיזם ותכנון קדימה טבועים בגנום היהודי".

כתוצאה מכך, היא מסכמת: "רבים מידידי כבר עזבו ועלו לישראל, או שהם משקיעים את החסכונות שלהם בנדל"ן שם, כדי שתהיה להם דריסת רגל במקום היחיד בעולם שמבטיח לקבל אותם בברכה בלי תנאים".

תגיות:עליה לארץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה