חדשות בריאות

הקץ לגזענות? מדענים אירופיים מנסים תרופה חדשה ש"תמנע שנאת זרים"

על רקע תוצאותיה המחפירות של הגזענות, שכילתה עד כה כבר שטחים רבים וטובים מחיינו - מדענים אירופיים עמלים כעת על פיתוח תרופה שלהגדרתם יכולה לרפא אנשים מ'שנאת זרים'

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

על רקע תוצאותיה המחפירות של הגזענות, שכילתה עד כה כבר שטחים רבים וטובים מחיינו - מדענים אירופיים עמלים כעת על פיתוח תרופה שלהגדרתם יכולה לרפא אנשים מ'שנאת זרים', תופעה שבעגה המקצועית מכונה Xenophobia. מחקר גדול שפורסם בכתב העת של האקדמיה הלאומית למדעים בארה"ב (PNAS), מסביר כי מדובר בתרופה שמכילה את ההורמון אוקסיטוצין, שבין היתר גורם לאמפטיה.

המחקר אושר על ידי וועדה מיוחדת שמונתה על ידי הפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בון, ובמסגרתו בדקו החוקרים כיצד ההורמון (שמוחדר לאנשים דרך האף) משפיע על ההתנהגות החברתית שלהם. אחד הממצאים היותר מעניינים שהתגלו הוא השפעה ניכרת של ההורמון על משתתפים שסבלו משנאת חינם של זרים, אף ללא עוול בכפם. 

לדברי החוקרים, ההורמון הצליח להוכיח את עצמו גם על נבדקים שסבלו מהתופעה של שנאת זרים, בצורה אקוטית וחמורה. "מטרת המחקר היא להדגיש את החשיבות של פיתוח אסטרטגיות נוירובילוגיות, שיצמצמו את הנטיות של שנאת זרים, עוינות וגישה מפלה כלפי כל מי שאינו נמנה על צורת החיים או החשיבה 'שלי'", הסבירו החוקרים.

תגיות:מדעניםשנאהתרופהניסוי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה