טורים נשיים

העצמה לנשמה לפרשת האזינו: מעמד סוחט דמעות

ברגעים אלו בהם כל לב יהודי מבעבע, וגדותיו גואים מגעגוע, עלינו לשוב אל אהוב, בתשובה מאהבה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מזה מספר שנים מהוות בעבורי מסיבות סיום למיניהן, מעמד סוחט דמעות. לא תמיד הייתי רגשנית שכזו, אולם מסיבה אחת מרגשת במיוחד הפכה אותי לבכיינית מסיבות סדרתית. הייתה זו מסיבת הגן שהתקיימה פחות משבוע מהרגע בו היינו עדים לניסים גלויים, שהפכו את יגוננו ליום שמחתנו, עם התאוששותה המפתיעה של ביתנו מחיידק טורף קטלני ממנו ניצלה.

הבטתי בילדה כלא מאמינה... מעבר לשירים ולדקלומים המרגשים, גיליתי מציאות מלאת משמעות. דברים שנראו בעיניי מובנים מאליהם עד לפני שבוע, נראו פתאום אחרת לגמרי.

כל פרט ותנועה, מילה ומבט, חיוך ודמעה, קיבלו משמעות כה גדולה. משמעות שמסתבר שלא הופנמה, אף כשחוויתי על בשרי את אימת הפחד, כשממצאים סרטניים מאיימים נתגלו בגופי כשלוש שנים קודם לכן, ובחסדי ה', נתרפאו כעבור תקופה לא ארוכה.

ישבתי בין אימהות נרגשות, אחוזות מצלמות, וייבבתי חרישית, מנסה מפעם לפעם להישיר מבט לעבר ילדת הפלא השרה והמרקדת, המעידה יותר מרבבות עדויות: "ראו מי ברא כל אלה". הבחנתי בעיניים הננעצות בי, תוך לחשושים נוסח: "מסכנה, מה שעבר עליה...". אולם תחושותיי באותם רגעים היו כ"כ הפוכות מרגשות מִסְכְּנוּת. ליתר דיוק, הרגשתי ברת מזל, אהובה וחבוקה חבק היטב היטב הדק, בין זרועות אב הרחמן.

באותם רגעי סוף (שנה), הבנתי שכל סוף הוא באמת ובתמים התחלה חדשה, וזאת אף כשלא קורה שום אירוע מטלטל, והחיים מתנהלים על מי מנוחות, בחסדי שמיים. ולעומת זאת, כשאירועים בלתי צפויים מאיימים לרסק אותנו.

הבנתי יותר מתמיד שכל רגע של חיים הינו מתנה יקרה, מאוצר מתנות חינם, ושהקב"ה מרעיף עלינו שפע של מתנות ואוצרות גדולים ועצומים, וגם אם איננו משכילים להבין זאת, אף אחד מהם אינו מובן מאליו!

ברגעים אלה, מאיר בנו אור הפרשה הטומנת בחובה ניגודים גדולים המהווים את יסודות החיים: חוקים וגמישות, דין ורחמים, דחילו ורחימו, פרידות והזדמנויות חדשות ונפלאות.

לעיתים נדמה שמאורעות החיים תופסים אותנו לא מוכנים, אולם הדרך לצלוח את הניסיונות, ולהידבק באחד שכל הישועות באמתחתו, היא – שירת הנשמה. 

הקב"ה בוחר להכין את העם לקראת הפרידה ממנהיגם האהוב, כמו גם לסכם את דברי התורה, דרך שירת האזינו. כמו בכל שיר, ישנם רגעי שפל ורגעי גאות, ישנן מילים כאובות ולעומתן מילים מכוננות, ישנו חושך ומתוכו בוקע אור.

ואכן, כל רגע בחיים מהווה חלק משירת חיינו: "אֲשֶׁר תְּצַוֻּם אֶת-בְּנֵיכֶם לִשְׁמֹר לַעֲשׂוֹת אֶת-כָּל-דִּבְרֵי הַתּוֹרָה הַזֹּאת כִּי לֹא-דָבָר רֵק הוּא מִכֶּם כִּי-הוּא חַיֵּיכֶם וּבַדָּבָר הַזֶּה תַּאֲרִיכוּ יָמִים עַל-הָאֲדָמָה...".

אז ברגעים אלו בהם כל לב יהודי מבעבע, וגדותיו גואים מגעגוע, עלינו לשוב אל אהוב, בתשובה מאהבה. והוא רחום יכפר עוון, ואת כל בית ישראל לישועות גדולות יחתום, לחיים טובים וארוכים, ברכה ושלום.

חגית אמאייב הנה יועצת בכירה מטעם מחלקת שלום בית בהידברות. לפניות למחלקה - 073-222-1310 או במייל shimonb@htv.co.il

תגיות:פרשת האזינוהעצמה לנשמה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה