חדשות כלכלה

איפה השכירים מרוויחים יותר?

המוסד לביטוח לאומי פרסם נתונים לגבי הכנסה מעבודה ביישובים השונים בארץ. איפה מרוויחים השכירים יותר, ואיפה פחות? ומי מרוויח פחות משכר מינימום?

  • כ"ח תשרי התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מנהל המחקר והתכנון במוסד לביטוח לאומי פרסם סקר אודות ההכנסה מעבודה אצל שכירים ועצמאיים, בהתאמה ליישוב המגורים, בשנת 2015.

ממצאי הסקר מבוססים על הדיווחים של המעסיקים לשנת 2015, וכן על ההכנסות הסופיות של עובדים עצמאיים. מדובר על כ-3.96 מיליון עובדים אשר היו רשומים במוסד לביטוח לאומי בשנת 2015. מתוכם כ-3.65 מיליון שכירים וכ-260.9 אלף עצמאים. כמו כן קיימים כ-49.7 אלף אנשים שבשנת 2015 עבדו הן כשכירים והן כעצמאיים.

ולנתונים בפועל: השכר הממוצע של שכירים באותה שנה עמד על 10,418 ₪ - כ-4.8% יותר מאשר בשנת 2014. שכר הנשים מתוך השכירים נמוך בכ-32.9% משכרם הממוצע של הגברים.

מבין הערים הגדולות בארץ, חיפה, פתח תקווה, ראשון לציון ותל אביב רשמו שכר ממוצע גבוה מן השכר הממוצע הארצי. לעומת זאת, הערים באר שבע, אשדוד ונתניה רשמו שכר ממוצע נמוך מן הממוצע הארצי, וכך גם ירושלים, שנמצאת בתחתית הרשימה בין הערים הגדולות, עם שכר ממוצע שווה ערך ל-82.1% מן השכר הממוצע בארץ.

בתל אביב, 16.1% מן השכירים מרוויחים פי שניים או יותר מן השכר הממוצע הארצי, זאת לעומת 7.4% מן השכירים באשדוד, ו-6% מן השכירים בירושלים.

ביישובים שאינם יהודיים, השכר הממוצע נמוך ב-32.1% מאשר ביישובים יהודיים. על פי הסקר, 30.8% מן השכירים ברחבי הארץ מרוויחים שכר מינימום או למטה ממנו. ביישובים מסעדה ומג'דל שמס, כ-57% מן השכירים מרוויחים פחות משכר מינימום. לעומת זאת, אחוז השכירים שמרוויחים פחות משכר המינימום ביישובים בית חשמונאי וצור יצחק הוא הנמוך ביותר: 14.2% בבית חשמונאי, ו-13.2% בצור יצחק.

כפר האורנים הוא היישוב בעל השכר הממוצע הגבוה ביותר לשכירים – 19,739 ₪. גם היישובים סביון ונופית נמצאים בחלק העליון של הרשימה. היישוב בעל השכר הממוצע הנמוך ביותר הוא העיר מודיעין עילית, עם שכר ממוצע של 5,549 ₪. גם היישובים ג'סר אל זרקא וביתר עילית נמצאים בחלק התחתון של הרשימה.

בכל הנוגע לעצמאים, הכנסתם הממוצעת עומדת על 10,053 ₪ - 5.1% יותר מאשר בשנת 2014. ההכנסה הגבוהה ביותר לעצמאים שייכת לעצמאים תושבי סביון – 22,989 ₪, והנמוכה ביותר נרשמה באום בטין – 3,537 ₪.

תגיות:ביטוח לאומישכר מינימום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה