בריאות ותזונה

סובלים מכאבים בכפות הרגליים? רופא מציע טיפ טבעי ומועיל, שמשגע את הרשת

ד"ר דיטריך קלינגרדט, מהאקדמיה האמריקאית לטיפול נמרץ, גורס כי השימוש ברפידות כף הרגל שנהוגה ברפואה היפנית, לא רק משפרת את זרימת הדם כי אם גם מיטיבה עם מערכת העצבים האוטונומית של הגוף. לפניכם מתכון טבעי ומועיל במיוחד להכנתה

(אילוסטרציה: shutterstock)(אילוסטרציה: shutterstock)
אא

במשך רבות בשנים נוהגים היפנים לשלב ברפואה העתיקה שלהם את שיטת הרפידות, כחלק מטיפול ברעלים ומתכות. ד"ר דיטריך קלינגרדט, מהאקדמיה האמריקאית לטיפול נמרץ, גורס כי השימוש ברפידות כף הרגל שנהוגה ברפואה היפנית, לא רק משפרת את זרימת הדם כי אם גם מיטיבה עם מערכת העצבים האוטונומית של הגוף.

לדבריו, ההשפעה הפיזיולוגית העיקרית של כפות הרגליים היא בגירוי הכבד ומרידיאנים שנמצאים בכליות והשימוש ברפידות של כפות הרגליים מגדיל את קצב חילוף החומרים ומטהר את הדם ממתכות ורעלים. "אני משתמש בשיטה העתיקה הזו באופן אישי, בכל פעם שאני טס או בלילות, כשאני מרגיש שהגוף שלי זקוק לרענון וטיהור", הוא אומר.

רפידות (פדים) כפות הרגליים נמצאות בשימוש בעיקר בקרב רפלקסולוגים, שמניחים אותם על נקודות רפלקס בחלקו התחתון של הרגליים, זאת כדי להפעיל איברים ומערכות שונות בגוף. "אני מאמין שגירוי האזורים הללו על ידי נקודות הרפלקס שבכפות הרגליים, תורם לבריאות הגוף הכללית בכך שהוא לא רק מנקה רעלים אלא גם מאזן את הנתיבים האנרגטיים שלהם", אומר ד"ר קלינגרדט. "ברפואה המזרחית נחשבות כפות הרגליים ל'לב שני', כלומר עוזרים למשאבת זרימת הדם להגיע לתפקוד תקין. רובנו לא חושבים על זה, אבל רק מלשבת על כיסא למשך כמה שעות – אנחנו מורידים את זרימת הדם לגוף התחתון ב-50% לערך".

אז מה עושים? למרות שבשוק קיימים עשרות תכשירים שמתיימרים להציג עצמם כרפידות מועילות, ד"ר קלינגרדט מציע להכין אותן בבית במינימום מאמץ ובמקסימום יעילות.

לשם כך תצטרכו את הרכיבים הבאים: כף שום קצוץ דק, כף בצל קצוץ דק, כוס חומץ תפוחים, גרביים, פד גזה וסיר קטן.

אופן הכנת התכשיר: בסיר קטן מביאים את כוס חומץ התפוחים לרתיחה, ומוסיפים את הבצל והשום הקצוצים. מערבבים היטב במשך 10 דקות, ואז מכבים את האש ומניחים בצד להתקרר למשך כחצי שעה.

לאחר מכן מטבילים את הגזה בתוך הנוזל עד שהיא רוויה בו, אך לא נוטפת. מצמידים אותה למרכז כף הרגל, ומקבעים בעזרת גרביים. הולכים לישון עם הגרביים ומסירים אותן למחרת בבוקר בעדינות. את הגזה המשומשת משליכים לפח, וחוזרים על הפעולה אחת לשבוע.

תגיות:ניקויכפות רגלייםרעליםבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה