מעניין

סטודנט קנה ספה ישנה משוק הפשפשים האמריקני, ונדהם ממה שגילה בתוכה

סטודנטים אמריקנים רכשו ספה ישנה בשוק הפשפשים, אך כשהגיעו הביתה וישבו עליה - גילו סוד מדהים בתוכה

(אילוסטרציה: shutterstock)(אילוסטרציה: shutterstock)
אא

כשאמיל קנודל, סטודנט באוניברסיטה הממלכתית של ניו יורק החליט לרכוש ספה חדשה לדירתו – היה לו ברור שזה הולך להיות משוק הפשפשים האמריקני, המכונה Flea Market. "כמו כל סטודנט, גם אני רציתי לחסוך ולקנות משהו זול מצד אחד, אך שימושי ונוח מצד שני", הוא אומר.

ושוק הפשפשים הזה היה המקום האופטימלי לשם כך. "אחרי סיבוב של חצי שעה בין הרהיטים, החלטתי יחד עם שותפיי לדירה לרכוש ספה ישנה תמורת 20 דולר", משחזר קנודל. "זו הייתה ספה ישנה אמנם, אבל מושלמת בשבילנו".

אך כבר בימים הראשונים שבהם ישבו על הספה, הרגישו כי יש בה משהו מוזר. "ישבנו עליה והרגשנו כאילו אנחנו יושבים על גלים קשים. יכולת למשש את הגלים האלה וממש להגיד שיש שם משהו, שזו לא סתם תחושה".

אחרי שבוע נוסף כזה של תחושה מעט לא נוחה בכל אימת שיושבים על הספה – החליטו שלושת השותפים לפרק אותה, ולבדוק מהו הדבר הזה שמציק להם כל כך.

מה שהם מצאו הותיר אותם בהלם גדול. ב'גל' הראשון שבדקו הייתה מעטפה גדולה וקשיחה ובה מסודרים שטרות של מאות דולרים. אבל זו אינה המעטפה היחידה שהייתה שם...

לאחר חיפוש קדחתני מצאו השלושה מעטפות נוספות שהסכום הכולל שהתגלה בהן הגיע לכ-41,000 דולר. "יחד עם הכסף מצאנו באחת המעטפות גם הצהרה מהבנק, עם שם הבעלים החוקיים של הכסף. באותו רגע ידענו מה עלינו לעשות, ולא היססנו לרגע".

על ההצהרה היה רשום שמה של האישה, ושלושת השותפים מיהרו לחפש את כתובתה באינטרנט. כשמצאו אותה, מיהרו להתייצב בביתה של האישה – אלמנה מבוגרת שהיא ובעלה חסכו את הכסף במשך 30 שנה.

ואז התברר הסיפור העצוב שמאחורי הספה הישנה: בעלה נהג להסתיר את הכסף בספה, במעטפות מיוחדות שהכין לשם כך. אחרי שבעלה נפטר, השנים חלפו והיא שכחה לגמרי מהכסף החבוי בספה הישנה.

הבעיה היא שאף אחד מבני המשפחה לא ידע על הכסף הזה, חוץ ממנה ומבעלה. וכשיום אחד, בתה החליטה להיפטר מהספה הישנה והבלויה ולרכוש לאמה ספה חדשה – האישה לגמרי שכחה את הסוד שלה...

"אתם הוכחתם לי היום שהטוב האמיתי לא נעלם מהעולם, ואני שמחה מאוד שיש עוד אנשים כמותכם", אמרה האישה בשמחה, תוך שהיא מעניקה לכל אחד משלושת השותפים סכום של 1,000 דולר, כסמל להערכתה על המעשה היפה שלהם.

תרגום מאנגלית: שירה כהן 

תגיות:כסףסטודנטיםאמריקהשוק פשפשים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה