חדשות בריאות

מחקר חדש: גברים צמחוניים נמצאים בסיכון גבוה יותר ל... דיכאון אחרי לידה

אם עומד להיוולד לכם ילד, ייתכן שזה לא רעיון טוב לאמץ תזונה צמחונית – כך מצא מחקר חדש של חוקרים בריטיים ואמריקאים שבדקו גורמי סיכון לדיכאון אחרי לידה אצל גברים

  • כ"ח תשרי התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

על אף שמקובל לחשוב שדיכאון אחרי לידה הוא בעיה של נשים בלבד, הרופאים יודעים אחרים. למעשה, דיכאון אחרי לידה (או בזמן ההריון) בקרב גברים נפוץ בדיוק כמו בקרב נשים, ועשרה אחוזים מכלל האבות החדשים סובלים ממנו. מלבד התסמינים המוכירם של עייפות, חוסר עניין, חוסר תיאבון והפרעות שינה, דיכאון אחרי לידה אצל גברים מתבטא גם בכאבי ראש ובעיות עיכול, בהתפרצויות כעס, ובצריכת אלכוהול וסמים.

בניסיון להתחקות על חלק מגורמי הסיכון לדיכאון אחרי לידה אצל גברים, מחקר חדש של חוקרים מאוניברסיטת בריסטול ושל המכון לחקר התמכרות לאלכוהול בארה"ב בדק האם יש קשר בין התזונה של האבות והסיכון שלהם ללקות בדיכאון. תוצאות המחקר הראו כי גברים צמחוניים נמצאים בסיכון גבוה יותר ב-74 אחוזים לסבול מדיכאון חמור אחרי לידה, ובסיכון גבוה יותר ב-66 אחוזים לסבול מדיכאון מתון אחרי לידה.

"מצאנו שגברים שהזדהו כצמחוניים נטו לקבל ציון גבוה יותר בשאלונים המאבחנים דיכאון אחרי לידה", כתבו החוקרים. "זהו המחקר הגדול הראשון מסוגו שמראה קשר בין צמחונות לבין סימפטומים משמעותיים של דיכאון בקרב גברים". במחקר השתתפו 9668 אבות, וגורמים סוציו-אקונומיים או בריאותיים שיכלו לשחק תפקיד גם הם נלקחו בחשבון כדי שלא יטו את התוצאות.

החוקרים מציעים כי ייתכן שחוסרים תזונתיים (כמו ויטמין B12, ברזל או אבץ) שלעיתים קרובות נמצאים אצל צמחוניים, עשויים להיות הסבר אפשרי לממצאים. עם זאת, בשלב זה לא ניתן לשלול קשר הפוך: כלומר שהנטייה לדיכאון היא זו שגרמה לשמתתפים במחקר לבחור בתזונה צמחונית.

מחקרים קודמים, אגב, כבר מצאו קשר גם אצל גברים וגם אצל נשים בין תזונה צמחונית ודיכאון, וכן בין תזונה צמחונית והפרעות אכילה.

תגיות:דיכאון אחרי הלידהצמחונות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה