חדשות בריאות

מחקר חדש: הרשתות החברתיות מקדמות אנורקסיה

מחקר בריטי חדש מצא: תמונות של אנורקטיות זוכות לשבחים ברשתות החברתיות ובכך מעצימות את מגיפת הפרעות האכילה

  • כ"ו תשרי התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מחקר חדש של אוניברסיטת אקסטר הבריטית מצא נזק נוסף שנגרם על ידי רשתות חברתיות: לפי הממצאים, רשתות חברתיות תורמות להתפשטות אנורקסיה בכך שחשבונות רבים בהם מוקדשים לתמונות של צעירות רזות באופן חולני. החוקרים מצאו כי נערות רבות משתמשות בטוויטר ובאינסטגרם כדי להחמיא לתמונות של אנורקטיות בעל גוף שלדי לחלוטין.

נערות אנורקטיות, כך נמצא, משתמשות בחשבונות הרשתות החברתיים שלהם כדי לצלם את עצמותיהם הבולטות ובכך להוכיח עד כמה הצליחה הדיאטה שלהן. במקום לקבל פידבק מציאותי שיעמת אותן עם העובדה שהן מזמן לא בריאות, הן מקבלות תגובות אוהדות ומחמיאות שרק מעצימות את התעקשותן לשמור על משטר התזונה הקטלני שלהן. אנורקסיה, למי שלא יודע, הורגת בסופו של דבר את החולים שאינם מתגברים עליה.

"הרשתות החברתיות מלאות באלפי חשבונות המוקדשים להתפארות בממדי גוף אנורקטיים של נשים הסובלות בבירור מהפרעות אכילה....רבות מהן מציינות בגאווה לצד הפוסטים את מספר הקלוריות המועט שהן צורכות מידי יום", כותבים החוקרים.

מחקר קודם מינואר האחרון כבר מצא כי החשבונות הללו מפיצים הלאה את המחלה: צעירות ששיתפו בתמונות של אנורקטיות היו בסיכון גבוה יותר לפתח הפרעת אכילה בעצמן.

החוקרים אומרים כי על אף שתארים המקדמים אנורקסיה קיימים כבר זמן, השפעת הרשתות החברתיות ששלילית יותר שכן פוסטים ברשתות החברתיות מגיעים לקהל רחב הרבה יותר.

"אנורקסיה וירידה קיצונית במשקל הם בעיה רפואית וחברתית רצינית", אומרת קת'רין טלבוט, אחת מהפסיכולוגיות שערכו את המחקר. "כדי לטפל בצד החברתי של הבעיה אנחנו צריכים להיות מודעים לכך שפלטפורמות מדיה חברתית שפופולאריות בקרב צעירים – בעיקר נשים ונערות צעירות – מעודדות ירידה קיצונית במשקל".

תגיות:אנורקסיההרשת החברתיתבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה