עובדות שלא ידעתם

העכברוש שיכול להעביר את כל חייו בלי לשתות מים: שבע עובדות מפתיעות

וגם: מה יקרה לכם אם תאכילו יונים בוונציה, לאיזה גובה יכול פרעוש לקפוץ, ולמה בובות כמו צור משלנו הן בדרך כלל שמאליות? שבע עובדות שאולי לא ידעתם

  • י"א תשרי התשע"ח
 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
אא

1. הידעתם ש... בדיוק כפי שלכל אחד יש טביעת אצבעות ייחודית משלו, כך גם לכל אחד יש טביעת לשון ייחודית משלו?

2. הידעתם ש...לפני עשר שנים, אמריקאי בשם קורי טיילור ניסה לזייף לעצמו תעודת פטירה כדי שיוכל לסיים את החוזה שלו עם החברה הסלולרית בלי לשלם קנס? לרוע המזל הוא נתפס ונאלץ לשלם הכל.

3. הידעתם ש... רוב הבובות בהצגות וסרטים (הי, צור משלנו!) הן שמאליות? הסיבה לכך היא שרוב מפעילי הבובות – כמו רוב האוכלוסייה – הינם ימניים, ומעדיפים להפעיל את הראש ביד ימין, מה שמותיר רק את יד שמאל עבור יד הבובה הגלויה.

4. הידעתם ש... ממשלת דנמרק מחזיקה מאגר רשמי של 7000 שמות, ולהורים מותר לבחור שמות לילדיהם רק מתוך המאגר הזה? מי שרוצה לתת בכל אופן שם אחר (תחשבו על משפחה יהודית דתית, למשל) נאלץ להגיש בקשה רשמית ומפורטת לממשלה, שמחליטה אז אם לאשר או לדחות את הבקשה.

5. הידעתם ש... פיזור פירורי לחם ליונים בוונציה יכול לגרום לכם לספוג קנס של 700 דולרים? כיכר סנט מרק בוונציה מלאה ביונים, והעיריה אוסרת רשמית להאכיל אותם בטענה שהיונים הרבות מהוות סיכון בריאותי וכי הן הורסות את האנדרטאות. האכלת היונים, כמובן, מעודדת אותן להישאר בכיכר – ולכן הקנס.

6. הידעתם ש... עכברוש הקנגורו (ירבוען בשמו העברי הרשמי) יכול להעביר את כל חייו בלי לשתות טיפת מים? אלוף ההישרדות בתנאי יובש אוסף בימים יפים שפע של אגוזים אותם הוא אוכל במערה נסתרת וקרירה כשמזג האוויר מתחמם, ומהם הוא מקבל את כל תצרוכת המים שלו.

7. הידעתם ש... פרעוש יכול לקפוץ לגובה גגדול פי 200 מהגובה שלו עצמו? אם זה היה נכון לגבי בני אדם, היינו יכולים לנתר לגובה של בניין האמפייר סטייט בילדינג!

תגיות:מיםעכבר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה