חדשות בארץ

האם הפתרון להפגנת הנכים נראה באופק?

לאחר דיונים ארוכים והפגנות רבות, מסתמן סוף סוף פתרון למחאת הנכים, אשר כולל הצמדה של הקצבה לשכר הממוצע במשק, והגדלת שיעור הנכים הזכאים לקצבה מוגדלת

  • ח' תשרי התשע"ח
אא

שבועות ארוכים של חסימות כבישים והפגנות עקשניות, מסתמן סוף כל סוף פתרון למחאת הנכים. נציגי הממשלה, ההסתדרות וארגוני הנכים ערכו דיון מרתוני החל משעות הצהריים היום, והם מתקרבים להסכמה על מתווה חדש אשר יסייע בטיפול בבעיותיהם של הנכים.

על פי המסתמן, שיעור הנכים אשר יהיו זכאים לקצבה מוגדלת בסך 4,000 ₪ - יגדל, ובנוסף, תוצמד קצבת הנכים לשכר הממוצע במשק, במקום למדד המחירים לצרכן כפי שהיה עד כה. עלייתו של מדד המחירים לצרכן מתונה הרבה יותר מזו של השכר הממוצע במשק, מה שגורם לשחיקה בשווי הקצבה, ולקושי להתקיים ממנה. שינוי נוסף אשר מסתמן בעקבות הדיונים הוא שהשכר ההתחלתי אשר מוביל לקיצוץ הקצבה יועלה, מה שידרבן את הנכים לנסות ולהשתלב בשוק העבודה, מבלי שיחששו מביטול הקצבה ומפגיעה במצב הכלכלי שלהם.

רק אתמול התריע אבי ניסנקורן, יו"ר ההסתדרות, כי ישקול להשבית את המשק אחרי החגים במקרה שלא יימצא פתרון לבעיית הנכים. הוא אמר כי הוא מעוניין לפתור את המשבר, ודחק במארגני המחאה להגיע לפשרה כלשהי. בעקבות כך, הוקם צוות מו"מ משותף להסתדרות ולארגוני הנכים, בפעם הראשונה.

הבוקר חסמו נכים מארגון "הנכים הופכים לפנתרים" את כביש 70 באזור מחלף אליקים, כמו גם את כביש 4 בצומת פורדיס, במסגרת הפגנה להעלאת קצבת הנכים. שני הכבישים נחסמו לזמן קצר בלבד, ונפתחו לתנועה לאחר זמן קצר. אייל כהן, אחד מחברי הארגון, אמר כי החסימות ימשיכו ואף יחריפו – עד שיעלו את גובה הקצבאות לנכים.

תגיות:נכיםמחאהקצבה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה