ונשמרתם

האם לחולי סרטן מותר לצום? האגודה למלחמה בסרטן בהנחיות מיוחדות

24 שעות לפני יום כיפור, האגודה למלחמה בסרטן מפרסמת הנחיות חשובות לחולי סרטן שמבקשים לצום: למי מותר לצום, מהם התנאים שבהם מותר לצום ומי פטור מהצום כליל גם לפי ההלכה היהודית? התשובות בפנים!

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא
24 שעות לפני יום כיפור, האגודה למלחמה בסרטן מפרסמת הנחיות חשובות לחולי סרטן שמבקשים לצום. לכתחילה ההמלצה היא לצום רק באישור הרופא המטפל, ולהקפיד על שילוב נוזלים  במהלך הצום. לפניכם כמה נקודות חשובות שיש לדעת, על פי דבריו של האונקולוג פרופ' אליעזר רובינזון - יו"ר האגודה למלחמה בסרטן. 
 
1. האקט של הצום עבור חולי סרטן עלול לגרור עמו תגובות בלתי נעימות, ואף להזיק ולפגום בתפקודן של מערכות חיוניות. לפיכך, חולים שרוצים לצום צריכים לבקש את אישור הרופא המטפל שלהם, ולא לקבל את ההחלטה הזו על דעת עצמם - בפרט כאשר מדובר בחולים שמקבלים טיפולי הקרנות, כימותרפיה ותרופות אונקולוגיות. 
 
2. חולי סרטן מתבקשים לשתות הרבה במהלך היום ובפרט בצום, היות והשתייה מקלה על תופעות הלוואי שמתרחשות בשל הטיפולים הכימותרפיים וההקרנות - כגון יובש בעור, הקאות, שלשולים ועצירות. 
 
3. חולי סרטן שקיבלו אישור לצום - צריכים לקבל הנחיות ברורות מהרופא המטפל כיצד לשלב את שתיית הנוזלים במהלך הצום. 
 
4. חולי סרטן שנוטלים תרופות קבועות, מוכרחים לקחת אותן גם במהלך הצום. אם מדובר בתרופות שמחייבות אוכל כדי להיספג בגוף - עליהם לאכול דבר מה קטן לצורך כך, כדי לא לסכן את בריאותם. כך גם גורסת ההלכה היהודית, שאינה מתירה ואף פוטרת חולה מסוכן מצום, במידה והדבר עלול לסכן את חייו. 
תגיות:יום כיפורצוםחוליםהנחיותסרטן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה