גרפולוגיה

"אני רצה כל הזמן אחרי ההצלחה – אבל אני פשוט לא מאושרת"

כל החיים דחפו אותה להצליח, ואכן היא שאפתנית והישגית להפליא. אבל איפה האושר? הגרפולוגית מייעצת

אא

שאלה

אני מרגישה חוסר סיפוק מתמשך בחיים, ומקווה לדעת מציורי ועצתך מה אפשר לשנות. מילדות דחפו אותי להצליח – והצליחו. למרות זאת אני לא מרוצה מהריצה האינסופית אחרי ההצלחה. יש לי רק שני ילדים, ואף על פי כן אני עייפה.

אני ימנית בת 26.

 

תשובה

רבים חושבים שעם ההצלחה ייפתרו כל בעיותיהם, אבל טועים. במקרה בו משיגים את ההצלחה הנכספת, מיד מתעורר הצורך לכבוש מטרה נוספת, גדולה ממנה, וכך נשאר המצליחן במצב תמידי של חוסר סיפוק, ושל מתח: עליו להחזיק בכיבוש האחרון במאמצים, או מול מתחרים.

כולם מכירים רודפי הצלחות שלא מסוגלים ליהנות מפרי פעילותם הרבה, חשים ריקנות, ומכורים לעבודה שתביא אותם להצלחה מסחררת מקודמתה. רעב שאין כיצד להשביעו.

המצליחים באמת, ואולי אף את ביניהם, יכולים למכור את עסקיהם בשלב די מוקדם של החיים וליהנות מפרי עמלם ברווח מספק לכל חייהם. אף על פי כן, הם ממשיכים לרוץ קדימה תוך רמיסת ערכיהם ומשאלות ליבם, כדי להגדיל את הונם. מדוע בעצם?

לפי דברייך, אילו היית מפסיקה את המרדף המייאש אחרי "ה"הצלחה,  היו לך חיים מלאי משמעות.  משתמע ממכתבך שאם היית מצמצמת את העשייה למען ההצלחה העתידית, היית יוצאת נשכרת, אלא שאת מתקשה לסגל לעצמך תכנים אחרים מהתכנים אליהם גידלו אותך.

אמת, שבכדי לשאוב מהיום-יום העכשווי את הסיפוק והשמחה שבצדו, יהיה עלייך להתחבר למקומך העכשווי ולהפסיק "לחשוב עתיד" (המוטל אחרי הכל בספק...)  אין זה ענין שולי ופשוט. את מורגלת לתכנן תוצאות, לא להיות פה ועכשיו. להקשיב ולהתייחס, לקבל ולהכיל, להתרגש ולחוש את הזולת. את ממלאת תפקידים, אולי גם במצוות. כדי להגיע לתחושת סיפוק יהיה עליך לעצור ולהכניס תוכן למסגרת שבנית. אולי היא תהיה פחותמושלמת וזוהרת, אבל בטוח יותר אנושית ורצויה.

בציורך  ישנם אלמנטים גבוהים בצורה חריגה, הם שואפים למעלה. הדף אינו מספיק להכיל את גודל השאפתנות המריצה אותך, וצמרת העץ שלך חורגת ממנו... אין הרבה נוף או סביבה חברתית- העשב שסביב העץ המסמל אותך, נמוך ומספר על התעניינות נמוכה מבחינה חברתית. הדשא נוטה להיות קוצני ולא זורם בקלילות. הכוחות והמשאבים שלך מופנים בעיקר לקריירה, מלבד שני ילדייך המופיעים כפרחים לידך.

המעוניינים באבחון ופרסום מוזמנים לצייר את העץ שלהם, בעזרת עט כדורי פשוט, על משטח ישר וחלקעל דף נפרד יש לכתוב את שאלתכם, גילכם ומה היא היד הכותבת -ימנית או שמאלית. כדאי להשאיר גם מספר טלפון לבירוריםאת שני הדפים יש לשלוח לפקס 15326528427 או לסרוק ולשלוח למייל של הגרפולוגית עפרה הר כסףמנהלת מכון "קו נקודה"   KAVNEKUDA1@GMAIL.COM

תגיות:גרפולוגיהעפרה הר כסף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה