המכתב שלא יישלח לעולם

אז מה אם קשה לי לשמוע, אפשר לחיות עם זה

זה לא מום ולא פסול. כמו שיש משקפים לאנשים כי יש להם "מום" בעין, ואף אחד לא מתסכל עליהם בצורה שלילית, אז יש גם "מום" באוזן של ירידה בשמיעה. המכתב שלא יישלח לעולם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הסיפור שלי מתחיל מדבר שהיום מצוי מאד, ובכל זאת אנשים מתייחסים לזה כאל מום בעייתי.

בהיותי בחור חשתי שאוזני לא שומעות כמו שצריך. עשיתי את המתבקש והלכתי לבדיקת שמיעה.

בסוף הבדיקה יצאה הבודקת מחדרה, "קצת" המומה, ואמרה "יש לך ירידה בשתי האוזניים. אתה צעיר מאד לימים, וכדאי לך לשקול את האופציה של רכישת מכשירים".

כבר בבדיקה הרגשתי שאני לא שומע את מה שהיא אומרת, ו"נחתה" עלי התוצאה של "מכשירים",

מה גם שלא היתה להורי המחשבה של הוצאה כזאת גדולה, על אף ההנחות שיש.

נכנסתי ב''ה לישיבה, והלימוד ב''ה הצליח. עם הזמן, לאחר כשנה שנתיים, הרגשתי שכנראה יש עוד ירידה. שוב הלכתי לבדיקה, והמצב הלך והחמיר. גם כאן אמרה הבודקת: "תקנה מכשירים".

פעמים לא מעטות הרבנים בישיבה היו אומרים לי משהו, ולא הייתי שומע אותם בברור. הייתי אומר להם: "מה הרב אמר, לא הבנתי". הם היו חוזרים, אבל כשזה חזר כמה פעמים פשוט היו חושבים שאני "עובד" עליהם ועושה מהם צחוק. זה הפריע לי מאד מאד, כי ב''ה הכבוד שרכשתי לרבנים שלי היה בנפשי, וגם השקר רחוק ממני עד מאוד, ובפרט לרבנים (ודאי שדנתי אותם לכף זכות).

גם החברים היו חושבים שאני צוחק עליהם, והיו אומרים "מתי שאתה רוצה לשמוע אתה שומע טוב",

ועוד...

צריך לומר שמשפטים כאלה היו מפריעים מאד. אף על פי שלא היתי נפגע, כי ב''ה עזר לי לא להתייחס, בכל זאת יש שלב שאתה מרגיש כאילו אתה מאבד אמון בחברה שאתה חי איתה ביום-יום.

יש כאלו שהיו אומרים: אתה לא שומע טוב – תקנה מכשירים, חושבים שזה כמו לקנות חלב במכולת...

רציתי להעביר מסר לקוראים:

גם אם יש משהו מכם שיש לו ירידה בשמיעה, אל תחששו מזה. תלכו בראש מורם. זה לא מום ולא פסול. כמו שיש משקפים לאנשים כי יש להם "מום" בעין, ואף אחד לא מתסכל עליהם בצורה שלילית, אז יש גם "מום" באוזן של ירידה בשמיעה.

ב''ה, ה' זיכה אותי להתחתן עם אשת חיל, אישה שיראת שמים חשובה לה לפני הכל, והיא רק עוזרת לי ומבינה אותי. ב''ה, היא לא הראתה לי שום דופי בזה שיש לי היום מכשירים, שאגב – היא באה איתי, ודחפה אותי לקנות ועודדה וכו'. כמובן, כולי הודאה לה על זה.

לאלה שחוששים להתחתן או כל דבר כזה, זה באמת לא דבר נורא. זה לא מום תורשתי, לא בעיה של פיקוח נפש, זה דבר שחיים איתו, ואפי' מצוין! הכל תלוי בראש שלנו, איך אנחנו רואים את הדבר, ולא איך הסביבה רואה, כי הגיע הזמן שנראה את הצד החיובי של המטבע.

לאלה שאין להם קושי בשמיעה, אל תסתכלו עלינו כעל "עוף מוזר". כשאתם בסביבה שלנו, תתרגלו לחזור על דבר יותר מפעם אחת, אבל הכי חשוב זה הפרצוף שלכם – אל תראו לנו שאתם כועסים לחזור, תחזרו בשמחה. זה יוריד גם את הלחץ שלנו. תודה לכם.

נקודה טובה: ב''ה שאנו לא שומעים הכל. ככה אנו מנוקים יותר משמיעת דברים לא טובים. לכן נרגיל את עצמינו להסתכל על הדבר החיובי.

רוצים גם אתם לקחת חלק במדור של אתר הידברות, "המכתב שלא יישלח לעולם"? שלחו לנו את המכתב שלכם לכתובת support@htv.co.il ואולי נפרסם גם אותו.

תגיות:המכתב שלא יישלח לעולםלקוי שמיעהחירשיםכבדי שמיעה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה