חדשות בעולם

באי באלי באינדונזיה חוששים מהתפרצות הר געש

יותר מ-75 אלף בני אדם התפנו מבתיהם בימים האחרונים, בעקבות חשש כבד מהתפרצות נוספת של הר הגעש אגונג

  • ו' תשרי התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הסוכנות לטיפול באסונות באינדונזיה מדווחת על חשש להתפרצות הר געש: למעלה מ-75,000 בני אדם התפנו מבתיהם אשר באי באלי באינדונזיה, בעקבות חשש מהתפרצות חוזרת של הר הגעש אגונג.

בשנת 1963 אירעה ההתפרצות האחרונה של הר הגעש אגונג, אז פרץ ממנו אפר געשי עד לגובה של 20 ק"מ. לאחר ההתפרצות, נותר הר הגעש פעיל במשך כשנה, וזרמה ממנו לבה שהגיעה למרחק של 7.5 ק"מ מן ההר. האפר הגעשי הגיעה עד למרחק של כ-1000 ק"מ מההר, לאזור ג'קרטה. באסון ההוא נהרגו כ-1,100 בני אדם.

ההר המדובר ממוקם כ-72 ק"מ מצפון-מזרח לאתר הנופש התיירותי של קוטה. הר הגעש אגונג הוא אחד מתוך למעלה מ-120 הרי געש פעילים שנמצאים באינדונזיה כולה. אינדונזיה באופן כללי מועדת לפעילות געשית, משום שהיא ממוקמת ב"טבעת האש" – אזור שנמצא סביב האוקיינוס השקט, ומתאפיין ברעידות אדמה תכופות ובפעילות געשית רבה, בגלל תזוזה של הלוחות הטקטוניים בו.

אזור הר הגעש והאי באלי עובר לאחרונה טלטלות מידי יום, אשר נובעות מרעידות המגיעות מהר הגעש אגונג. על פי הערכותיהם של סיסמולוגים, הרעידות הללו מצביעות על סיכוי גבוה להתפרצות של הר הגעש. בעקבות החשש, הורו הרשויות באינדונזיה לפנות את התושבים שנמצאים באזור שבמרחק של עד 12 ק"מ מהר הגעש – אזור הסכנה המיידית. בפועל, גם תושבים שמתגוררים באזורים מרוחקים יותר התפנו מבתיהם בימים האחרונים.

המפונים התמקמו בלמעלה מ-370 אתרי מקלט באי באלי, כמו מרכזי ספורט, אולמות, מחנות אוהלים או בתים של בני משפחה וחברים. תושבי באלי אומרים כי תחושתם היא שההר אכן יתפרץ. רבים מהם מכרו את מקני הבקר שלהם, על מנת למנוע הפסדים.

תגיות:אינדונזיההר געש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה