גרפולוגיה

במלאות שנה לפטירתו: מה מספר לנו כתב היד של שמעון פרס? הגרפולוגית תמר פינקלשטיין מנתחת

יצירתיות ומקוריות, חלוקת קשב, ביטחון עצמי – וגם בדידות, עקשנות ומופנמות. כתב ידו של הנשיא לשעבר שמעון פרס

שמעון פרס ז"ל (צילום: פלאש 90)שמעון פרס ז"ל (צילום: פלאש 90)
אא

בימים אלו מציינים מלאת שנה לפטירתו של הנשיא לשעבר, מר שמעון פרס, שנפטר בערב ר"ה התשע"ז, בגיל 93. ברכה לאריכות ימים קבל מפי הצדיק מרן בעל ה"חפץ חיים", שברכו בשעת ביקורו אצלו בליווי אביו, בעיר ראדין, בהיותו רך בשנים.

לדבריו, ברכה זו נשא בלבו במשך כל חייו, כמצוין במכתב המצורף בכתב ידו.

כתב ידו וחתימתו

כתב ידו של פרס, שהיה ידוע כאיש חזון, מתאפיין באזור עילי מפותח (מקום האידיאלים והשאיפות). הכתב הוא "חוטי", מהיר ואינטליגנטי, ומעיד על תפיסה מהירה, חריפות שכל, כושר אלתור ואבחנה זריזה בין עיקר לטפל (כתיבת חלקי האות עיקריים). יחד עם זאת, ניתן להבחין בעקשנות (צורות מזוותות וגדמים), ובצורך העז להוכיח את עצמו.

קימות בכתב אותיות מקוריות ששונות מתקן הכתיבה (כמו ץ'), ומעידות על חשיבה עצמאית ויצירתית. כמו כן, הכתב מורה על יכולת חלוקת קשב ושילוב מספר מטלות בו זמנית, אך גם על תחושה פנימית של בדידות.  

שאלו אותו פעם, מהי החולשה הגדולה ביותר שלו. הוא ענה על כך, שחולשתו נעוצה ביחסי אנוש. ואכן, כתב ידו הקטן, בצירוף סימנים נוספים, מסמל אדם מופנם שקשה ליצור אתו קשר קרוב ברמה האישית.

בחתימה ניתן לראות הגדלה משמעותית של האותיות התחיליות, המצביעה על הקרנת ביטחון עצמי רב, צורך בכניסות מרשימות ובהערכה והערצה מצד הזולת.

פרס, אשר משפחתו מיוחסת לר' חיים מוולוז'ין, ואשר הושפע בילדותו מסבו, ר' צבי הירש מלצר, היה בעל כבוד וזיקה למסורת ישראל, וביקש, כידוע, בצוואתו שישירו בהלווייתו את תפילת "אבינו מלכנו". מרגש לראות את כוחה של ה"גירסא דינקותא", ומדהים להבחין ביד ההשגחה שסובבה את הדברים כך, שמועד הלווייתו חל בערב ראש השנה, כאשר מילות התפילה "אבינו מלכנו", האקטואליות כל כך, נשמעות ברקע.

יהי רצון שנזכה כולנו לגמר חתימה טובה!

תמר פינקלשטיין היא גרפולוגית מוסמכת האגודה לגרפולוגיה מדעית, מרצה ויועצת בתחום האישי / זוגי והתעסוקתי על פי כתב וציורים.  tamarf.grapho@gmail.com

תגיות:גרפולוגיהשמעון פרס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה