כתבות מגזין

מיהו הרב המסתורי הידוע בשם ’אורחותיך למדני’?

תלמיד חכם המתגורר בלונדון עונה על שאלות הנשלחות אליו מרחבי העולם, זוכה להערכה מרבנים גדולים – ושומר על אנונימיות מוחלטת. סיפור יוצא דופן

  • ד' תשרי התשע"ח
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

בדור המתוקשר שלנו זה נשמע כמעט בלתי אפשרי, אבל מסתבר שאין דבר העומד בפני הרצון: וכך, תלמיד חכם שספריו ותשובותיו מוכרים בכל העולם התורני – מצליח לשמור על זהותו עלומה כבר שנים ארוכות.

באייטם שפרסם בסוף השבוע האחרון דביר עמר בעיתון 'בשבע' ניסה הכתב להתחקות על זהותו של אותו רב, שמוכר לציבור הלומדים רק בשם 'אורחותיך למדני', שמאות פונים שולחים אליו שאלות במייל ומקבלים תשובות מפורטות, ושאפילו מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל ציטט אותו בספריו. "מדובר בתלמיד חכם עצום. מרן אבא אפילו שאל אותי פעם: 'מי הוא האורחותיך למדני?'", כך מספר הראשון לציון, הרב יצחק יוסף.

בשיחות שערך עם מספר רבנים שעמדו בקשר עם אותו רב, אישר דביר פרט אחד, אותו מסר לו הרב איתם הנקין הי"ד חודשים ספורים לפני שנרצח בפיגוע: מדובר בתלמיד חכם המתגורר בלונדון. פרט נוסף אפשר ללמוד ממה שהוא מציין בתשובותיו: הוא ממוצא ספרדי.

כשפנה הכתב למשפחה הירושלמית המחלקת את ספרי הרב ומכירה אותו, הסבירה אם המשפחה כי כמובן שאינה יכולה לתת פרטים שיסגירו את זהותה רב, אבל היא יכולה להעביר לו את השאלה שהטרידה את הכתב: למה הוא שומר בקנאות כזו על עילום שם?

וזו היתה תשובתו של ה'אורחותיך למדני': "הטעם הוא מפני שאני רוצה לעסוק בתורה בלי להיות מופרע", כתב ה'אורחותיך למדני', "ראיתי כמה רבנים שהטלפון לא מפסיק לצלצל בכמה שאלות ומשום צורכי ציבור, וכמה בני אדם באים לביתם לשאול מפיהם כל צורכיהם, וגם הם צריכים לילך לכל השמחות של קהילתם או תלמידיהם יום אחר יום. מצינו שקשה להם ללמוד תורה, ונכון שהם עוזרים כמה בני אדם והם עושים חסד גדול, אבל תורה מנין? ולכן אמרתי בלבי שכל זה אפשר על ידי אחרים, ואני בחרתי ללמוד בלי להיות מופרע. ואין כוונתי לדחות מי שרוצה לשאול שאלות, וכבר השבתי לכמה שאלות באי-מייל, אבל כיוונתי להגדיל תורה ולהאדירה על ידי הדפסת התשובות בספר, ולהפיץ אותם חינם לרבים. וזה דרך עבודתי. ויש עוד טעם, והוא שאני לא רוצה בכבוד ולא לקבל שום הנאה מלימוד תורה, וכבר נודע מעשה דרבי טרפון בגמ' נדרים, וזה אפשר על ידי עילום השם".

תגיות:צדיקלונדוןאורחותיך למדני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה