בריאות ותזונה

שינוי תזונתי אחד גרם לבת ה-17 להבריא כליל מאלרגיות. מהו?

"מאז שאני זוכרת את עצמי השתמשתי בכל מיני תכשירים כמו תרסיסי אף וטיפות עיניים נגד האלרגיות. אני עדיין סובלת מנזלת כרונית ועד לא מזמן, האביב הייתה העונה השנואה עליי ביותר". אלא ששינוי תזונתי אחד, עזר לה להירפא כליל. מהו? קראו בכתבה שלפניכם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אידה הולטברג בת ה-17 משוודיה, סבלה מאלרגיות לאבקנים מאז שהייתה ילדה קטנה. "מאז שאני זוכרת את עצמי השתמשתי בכל מיני תכשירים כמו תרסיסי אף וטיפות עיניים נגד האלרגיות", היא מספרת. "אני עדיין סובלת מנזלת כרונית ועד לא מזמן, האביב הייתה העונה השנואה עליי ביותר". 

כמו מיליוני אנשים ברחבי העולם, גם הולטברג אלרגית לצמחים ופרחים שמפיצים אבקה באוויר, ומדי שנה נאלצה להתמודד עם תופעות כגון עיניים אדומות ודומעות, גירוד בפנים, גודש באף, התעטשויות מרובות והמון המון חוסר נעימות. מפתיע לציין אולם בזכות שינוי תזונתי קטן שביצעה לאחרונה - המצב השתנה מן הקצה אל הקצה. 

"עוד לפני שהחלטנו על השינוי, אמי ואני חקרנו את הנושא הזה מכל הצדדים האפשריים", מספרת הולטברג. אמה, קארין, מספרת כי לראשונה נחשפה לנושא במאמר מסוים, והחליטה לחקור אותו עד תומו כדי לנסות ולעזור לבתה. "המאמר טען שיש קשר בין אלרגיות לאבקה לבין חומצת לימון, וככל שבדקנו את זה יותר, כך גילינו שההשלכות שלו הרסניות בכל מה שקשור לאלרגיות", משחזרת קארין. 

חיפוש קדחתני באינטרנט הוביל ללימוד מסעיר עוד יותר: "הבנתי שחומצת הלימון היא לא תופעה שמתרחשת באופן טבעי, אלא מופקת מתוך עובש שחור. מיד לאחר מכן החלטנו להיות זהירות עם המזון שאנחנו קונות, והשלכנו החוצה את כל המצרכים שהכילו את חומצת הלימון".

רק כדי לסבר את האוזן, מדובר בכל אותן קידומות שמתחילות באות E כמו למשל E332, E331, E330, E380, E1505 או שכתוב מפורשות שהמוצר מכיל חומצת לימון. "מה שזה אומר הוא שנאלצנו לוותר על המון סוגי מאכלים כמו ריבות, מיצים, יוגורט, עוגיות, גלידה, ממתקים, צ'יפס, מזון מוכן ועוד".

וראה זה פלא, תוך פחות מחודש החלה אידה להבחין בשינויים משמעותיים. "פתאום כבר לא הייתי צריכה לקחת טיפות עיניים כל חמש דקות, ופעם אחת אפילו שכחתי לגמרי להשתמש בתרסיס לאף. אני צריכה אותם בכל מקרה לידי כדי להיות בטוחה, אבל בטח שלא בתדירות כמו פעם".

לדברי קארין, "יותר ויותר אנשים שבודקים את הנושא ומחליטים לעשות את השינוי התזונתי הזה, מגלים שהוא מועיל גם לבעיה של אקזמות בעור למשל. אמנם אין עדיין הוכחה מדעית לכך שזה הפתרון האולטימטיבי, אבל הניסיון בשטח אומר הרבה ואין לי ספק שתוך כמה שנים גם המדע יאשר את מה שאנחנו חווים כעת", היא מסכמת. 

תגיות:שינויתזונהאלרגיותחומצת לימון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה