חדשות בארץ

השוטרת שנדקרה לפני שנה – משתחררת מבית החולים לביתה

שחרורה של ציפי יעקוביאן, שנדקרה בשנה שעברה במזרח ירושלים, התעכב משום שדירתה לא היתה מונגשת לנכים. בזכות קמפיין גיוס המונים היא רכשה בית חדש, וכעת משתחררת אליו

  • כ"ח אלול התשע"ז
(צילום אילוסטרציה ארכיון: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה ארכיון: פלאש 90)
אא

לפני שנה, ב-19 בספטמבר 2016, נפצעה השוטרת ציפי יעקוביאן בפיגוע דקירה בעיר העתיקה בירושלים, בסמוך לשער הפרחים. המחבל, איימן אל כורד, דקר את יעקוביאן, אשר שרתה בתחנת המשטרה שלם במזרח ירושלים, ואת רס"ב קובי קרודו. יעקוביאן נפצעה באורח אנוש, ופונתה לבית החולים שערי צדק, שם אושפזה במצב אנוש במשך כמה שבועות, כשהיא מורדמת ומונשמת.

לפני מספר חודשים עברה יעקוביאן לשיקום ממושך בבית החולים הדסה הר הצופים. יעקוביאן נותרה נכה בעקבות הפיגוע, ולכן, אף שלמעשה יכלה לחזור לביתה ולהמשיך בו את השיקום, היא נאלצה להישאר בבית החולים – משום שביתה שבענתות אינו מונגש לנכים. יעקוביאן ובעלה נאבקו במשרד הביטחון, בניסיון לקבל מימון לרכישת בית מונגש לנכים. היזם אורי שכטר, אשר שמע על המקרה, יזם קמפיין מימון המונים עבור יעקוביאן ובעלה, תחת השם "לשחרר את ציפי". ואכן, הקמפיין נחל הצלחה, ויותר ממיליון שקלים גויסו בו – תרומתם של 3929 תורמים. כעת, משרכשו בית חדש המותאם לצרכיה של יעקוביאן – היא משתחררת סוף סוף לביתה.

לפני כחודשיים הגיעה יעקוביאן להעיד במשפטו של המחבל אשר דקר אותה. שוטרים, חברים ובני משפחה הגיעו לתמוך בה, כמו גם ברס"ב קובי קרודו, שנפצע גם הוא באותו אירוע. יעקוביאן בקשה שבמהלך עדותה תוצב מחיצה בינה לבין המחבל שפגע בה.

לדבריה של מנהלת מחלקת השיקום בבית החולים הדסה הר הצופים, ד"ר איזבלה שוורץ, יעקוביאן טופלה במחלקה בחודשים האחרונים והצליחה לשפר את איכות חייה. היא תמשיך להגיע לטיפולים יומיומיים במחלקה, משום שעליה לעבור עוד דרך שיקומית ארוכה ולא מעט אתגרים.

תגיות:פיגועשוטרת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה