חדשות בעולם

מנהיג מפלגת ימין בגרמניה: "גאה בהישגים שלנו במלחמת העולם השניה"

בשיחה עם חברי מפלגה אמר אלכסנדר גולנד, שמפלגתו מתמודדת בבחירות שייערכו בעוד חמישה ימים בגרמניה, כי העם הגרמני צריך להיות גאה על הישגיו הצבאיים במלחמת העולם השניה

  • כ"ח אלול התשע"ז
אלכסנדר גולנדאלכסנדר גולנד
אא

אלכסנדר גולנד, ראש המפלגה הימנית-פופוליסטית 'אלטרנטיבה לגרמניה' אמר החודש בפגישה עם חברי מפלגה כי הגרמנים לא צריכים עוד להרגיש אשמים על העבר הנאצי. "תריסר השנים של השלטון הנאצי לא משפיעות כבר על הזהות הלאומית שלנו", אמר גולנד. "אנחנו לא מפחדים לומר את זה".

אבל גולנד לא רק סבור שהגרמנים של היום לא צריכים להרגיש נקיפות מצפון על מעשי אבותיהם: הוא מרחיק לכת יותר מזה וחושב שלעם הגרמני יש הרבה סיבות להתגאות על תפקוד צבאו במלחמת העולם השניה. "הבריטים והצרפתים גאים בצדק על ההיסטוריה הצבאית שלהם במאה העשרים", אומר גולנד. "באותה מידה, יש לנו את הזכות להיות גאים בהישגיהם של חיילים גרמנים בשתי מלחמות העולם".

מפלגת הימין הקיצוני שגולנד היה בין מקימיה זכתה למספר מרשים של נצחונות בבחירות המוניציפליות שהתקיימו בגרמניה ב-2016, וכעת היא מתכוננת לבחירות לפרלמנט הגרמני, הבונדסטאג, שייערכו ברחבי המדינה ב-24 בספטמבר. גולנד וחבריו רצים על מצע המתנגד לאיחוד האירופאי ולהגירה המוסלמית, אבל גם כולל הצעות שמעוררות דאגה בקהילה היהודית, כמו איסור על שחיטה ועל ברית מילה.

כצפוי, כשהתפרסמו דבריו של גולנד הם משכו ביקורת עזה. "אני לא יכול לדמיין איך מישהו יכול להתגאות ולו מעט במיליוני פשעי מלחמה ברבריים ובהרס של אירופה", אמר תומאס אופרמאן, ראש סיעת המפלגה הסוציאל-דמוקרטית בפרלמנט. וולקר בק ממפלגת הירוקים הוסיף בריאיון לתקשורת כי ההצהרות של גולנד דוחות במיוחד כשזוכרים את העובדה כי חיילים בצבא הגרמני לקחו חלק בטבח המוני של יהודים בחזית המזרחית. "אין כאן שום דבר להתגאות בו", הוא סיכם.

בעוד חמישה ימים נגלה אם אכן רוב הגרמנים מצטרפים לגינויים – או שמא מספיק מהם דווקא מסכימים עם גולנד, ומוכנים להעניק למפלגתו ייצוג פרלמנטרי.

תגיות:מלחמת עולם השנייהגרמניה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה