חדשות בארץ

צפון ירושלים: תחנה מרכזית תוקם במחלף גולדה

התחנה המרכזית החדשה אמורה להביא להקלה משמעותית בעומסי התנועה בכניסה לעיר. בניית התחנה, המסוף והחניון תימשך מספר שנים

  • כ"ז אלול התשע"ז
תחבורה ציבורית (צילום ארכיון: פלאש 90)תחבורה ציבורית (צילום ארכיון: פלאש 90)
אא

בשורה לתושבי צפון ירושלים: תחנה מרכזית חדשה תוקם במחלף גולדה, סמוך לשכונת רמות, ותשמש את תושבי צפון ירושלים. התחנה תאפשר לתושבי צפון ירושלים ליהנות מנגישות תחבורתית רבה במרחק קצר מביתם ומהקלה משמעותית בעומסי התנועה בכניסה לעיר.

התחנה החדשה תכלול מסוף נוסעים וחניון אוטובוסים, כאשר מסוף הנוסעים יכלול 11 רציפים שיקלטו תחבורה עירונית ובין – עירונית. אל המסוף יגיעו הנוסעים במעבר הולכי רגל תת קרקעי. כמו כן, יוקם חניון אוטובוסים, שיכלול 250 חניות לאוטובוסים, והוא ישתרע על פני 20 דונם.

עלות הפרויקט היא 350 מיליון שקל, ומשרד התחבורה אישר את התקציב במלואו. על פי התוכנית, בשנת 2018 יחלו בבניית המסוף וחניון האוטובוסים. בשנת 2021 צפויה להסתיים הקמת מסוף הנוסעים. את הפרויקט מנהלים משרד התחבורה ועיריית ירושלים, באמצעות חברת מוריה לפיתוח ירושלים.

שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, אמר כי "הקמת התחנה המרכזית החדשה במרכז גולדה מהווה נדבך נוסף במהפכה התחבורתית, שמקדם משרד התחבורה, בכל רחבי הארץ ובכללם גם במטרופולינים הגדולים. מדובר בפרויקט נוסף של משרד התחבורה ועיריית ירושלים, שישפר את הנגישות התחבורתית בצפון העיר ואיכות החיים של תושבי העיר, כמו כן הוא יקצר את זמן הנסיעה ליעדים השונים באופן משמעותי".

עוד אמר השר כי בנוסף לפרויקט זה, מקדם משרד התחבורה את הרחבת כביש המנהרות בעלות של כ-850 מיליון שקל מכביש בגין ועד צומת אלעזר (כביש 60). מדובר בתוספת של נתיב נסיעה לכל כיוון, ונתיב המיועד לתחבורה ציבורית (נת"צ). הרחבת כביש המנהרות נועדה לאפשר להגדיל את קיבולת כלי הרכב החולפים בו, הצפויים כתוצאה מתוספת יחידות דיור המתוכננות בבית שמש, ביתר עילית, צור הדסה והסביבה.

תגיות:ירושליםעומסתנועה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה