חדשות בארץ

מכשול גדול: מסעדות יורשו להציג עצמן כ'מושגחות' ללא תעודת כשרות

בג"ץ קבע כי בתי מזון יורשו להציג את עצמם כמושגחים, זאת למרות שאין להם תעודת כשרות. הרב לאו: "זהו מכשול גדול שעלול להטעות את הצרכנים"

(שאוטרסטוק)(שאוטרסטוק)
אא

החלטה חסרת תקדים של בג"ץ: למרות שעד היום חל איסור על בתי עסק לממכר מזון להציג שלטים עליהם מופיעה המילה 'כשר', כל עוד שהם אינם מפוקחים על ידי הרבנות הראשית, הרי שמעתה המצב ישתנה.

על פי החלטת שופטי בית המשפט העליון, נקבע היום (שלישי) כי כל בית עסק יהיה רשאי להציג את עצמו כ'מפוקח', גם כאשר אין לו תעודת כשרות של הרבנות הראשית.

נשיאת בית המשפט העליון, מרים נאור, הסבירה את ההחלטה: "חנווני יכול להעיד על מרכולתו, ואין דבר בחוק שמלמד שאסור לבית אוכל להציג מצג אמת בדבר המזון שנמכר בו. אמנם בית אוכל שלא ניתנה לו תעודת הכשר לא יכול להציג עצמו כ'כשר', אך אין בכך כדי למנוע ממנו להציג מצג המפרט את הסטנדרטים עליהם הוא מקפיד ואת אופן הפיקוח על שמירתם".

יצוין כי ההחלטה עלולה להיות בעייתית מאוד, שכן כפי שטוענת הרבנות הראשית – ישנם צרכנים רבים המעוניינים במזון כשר ואינם מבינים את ההבדל בין 'כשר' ל'מפוקח', והדבר עלול להטעותם.

הרב דוד לאו, הרב הראשי לישראל, הגיב על ההחלטה בזעזוע והבהיר: "מתן אפשרות לבעל עסק להציג עצמו ככשר בשעה שלמעשה לא קיבל את כשרות הרבנות הראשית, היא מכשול גדול. זהו מדרון חלקלק שעלול להטעות את תכליתו של חוק הונאה בכשרות ולהטעות את הצרכנים".

תגיות:כשרותהרבנות הראשיתבג"ץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה