חדשות בעולם

הסופה "אירמה" זורעת הרס וחורבן: האי הפך לערימת חצץ

סופת ההוריקן העוצמתית החלה להכות גם בפורטו-ריקו, שם זרעה הרס רב. מצב חירום הוכרז גם בפלורידה ודרום קרוליינה לקראת הגעת הסופה. מניין ההרוגים עומד כעת על 8

  • ט"ז אלול התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הסופה "אירמה" המשתוללת באיים הקריביים גרמה למותם של שמונה בני אדם. "לא מדובר במניין ההרוגים הסופי, לצערנו", אמר גורם צרפתי. "לא הצלחנו עם כוחות ההצלה לסרוק את האי כולו". הנזק באי כבד מאוד, ו-95% מהחלק הצרפתי באי נהרסו לחלוטין.

המצב באיים שבשליטת צרפת קטסטרופלי. 600 אלף בני אדם בפורטו ריקו איבדו את החיבור לחשמל ו-50 אלף איש נשארו ללא חיבור למים. 14 בתי חולים נותרו ללא חיבור לחשמל. שירותי התקשורת במדינה יצאו מתפקוד ושדה התעופה הפסיק את פעילותו". 60%-70% מהבתים בסן מרטין נהרסו. האי ברבודה שבקריביים, שבו מתגוררים כ-1,600 תושבים הפך לערימת חצץ.

האו"ם מסר הלילה כי על פי הערכות הוריקן "אירמה" ישפיע על 37 מיליון בני אדם. נוסף ל"אירמה", משתוללת באזור שתי סופות נוספות שהתחזקו להוריקנים: "קטיה", שנמצאת כעת במפרץ מקסיקו ו"חוסה" מעל האוקיינוס האטלנטי.

הוריקן "קטיה" מתחזק בהדרגה לקראת הגעתו לחופי מקסיקו - שנמצאים כעת במרחק של כ-315 קילומטרים. רוחות ההוריקן נושבות במהירות של 130 קמ"ש ומהמרכז נמסר כי "ההוריקן צפוי להגיע לחופי מקסיקו בשישי בערב או בשבת בבוקר".

ההוריקן השלישי, "חוסה", שנמצא כעת באוקיינוס האטלנטי, מתקרב לאיים הקריביים ועלול להתחזק לרמה של הוריקן בדרגה 3 עד ליום שישי הקרוב.

האי נפגע מהסופה עם רוחות עוצמתיות במיוחד של כ-300 קמ"ש בדרגה 5 - הגבוהה ביותר. קובה צפויה להיפגע בשבת כשהסופה צפויה לרדת לקטגוריה 4 עם רוחות במהירות 240 קמ"ש ופלורידה תיפגע ביום ראשון כשההוריקן ייחלש ויגיע לקטגוריה 3 עם רוחות של 210 קמ"ש.

תגיות:חורבןסופה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה