חדשות כלכלה

כך תוכלו לעבור בנק ב-5 דקות בלבד

ביורוקרטיה מתישה גורמת ללקוחות הבנקים להיות "שבויים" למעשה בבנק שלהם. בשל כך, משרד האוצר מגבש רפורמה חדשה שתקל עליכם לעבור בנק באופן מיידי

  • י"ב אלול התשע"ז
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

מעבר מבנק לבנק כיום, יודע כל מי ששקל לעבור בנק, כרוך בטרחה ביורוקרטית מתישה. המעבר, שכרוך בהעברת חשבון מבנק לבנק גרמה לרבים לא לעבור בנק, ולמעה להיהפך ל"שבויים" בבנק שבו הם מנהלים את חשבונם.

משרד האוצר הציג את הנתונים, לפיהם 38% מלקוחות כל הבנקים שקלו לעבור בנק ב-3 השנים האחרונות ובשל הביורוקרטיה ויתר על המעבר. על פי נתוני משרד האוצר, אזרח ישראלי עובר בנק רק פעם אחת ב-30 שנה.

משום כך גיבש משרד האוצר מנגנון חדש לחלוטין, אשר יאפשר ללקוחות לעבור בנק בתוך 5 דקות. מדובר במהלך המבוסס על מנגנון טכנולוגי של "עקוב אחריי", שיקשר בין חשבון הבנק הישן של הלקוח לחדש. הלקוח יצטרך רק לבצע פעולות פשוטות שיארכו יחד כ-5 דקות: לפנות לבנק החדש, ליידע אותו בדבר מספר חשבון הבנק הישן, ושאר החשבונות יעברו באופן אוטומטי.

במערכת החדשה - כל הוראות הקבע, הזיכויים, החיובים, השיקים וכל ההתחייבות, כולל הלוואות, שהגיעו או שולמו בעבר מהחשבון הישן, יעברו באופן אוטומטי לחשבון החדש, בלי שהלקוח יצטרך לפנות לא לבנק החדש ולא לאף צד שלישי, כמו חברת חשמל, חברת הגז, העירייה, ספקי התקשורת, הביטוח הלאומי והמעסיק. הכל יעבור אוטומטי.

את הרפורמה החדשה הכינו הגורמים המקצועיים במשרד, בראשות המנכ"ל, שי באב"ד, ובהנחיית השר משה כחלון. המהלך, כך מאמינים במשרד, ייצר איום ממשי על הבנקים מנטישת לקוחות, יגרום שיביא לתחרות רבה על כל לקוח ובאופן מיידי להפחתת מחירים משמעותית. הקמת המערכת צפויה להימשך כשנה וחצי, והיא תעלה כ-25 מיליון שקל לכל בנק.

התוכנית החדשנית תביא סוף לכך שבמעבר חשבון בנק לקוח היה צריך להתקשר לכל אחד ממוטבי הוראות הקבע שלו, לעדכן את המעסיק כדי שיפקיד את המשכורת בחשבון החדש, לעדכן את הביטוח הלאומי להפקדת הקצבה החודשית, לבטל שיקים שניתנו לבעל הבית ולתת במקומם שיקים חדשים, ועוד התחייבויות ותשלומים רבים שבוצעו דרך חשבון הבנק.

תגיות:בנקכלכלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה