חדשות בעולם

כ-60 אלף תושבים יפונו לקראת נטרול פצצת ענק

פצצת ענק מימי מלחמת העולם השנייה נמצאה בפרנקפורט. בעקבות כך נקראו תושבי העיר להתפנות מבתיהם. גם בתי החולים בעיר פונו והמשטרה התריעה: "מי שלא יתפנה – נפנה אותו בכוח"

(אילוסטרציה: שאוטרסטוק)(אילוסטרציה: שאוטרסטוק)
אא

בפרנקפורט תנוטרל מחר (ראשון) פצצה שנותרה מימי מלחמת העולם השנייה. מדובר בפצצה במשקל של 1.4 טון, אשר התגלתה באתר בנייה במחוז ווסטנד. כדי להבטיח את שלומם של תושבי האזור ולמנוע נזקים, מבצעים בשעות אלו (מוצאי שבת) את הפינוי הגדול מסוגו בגרמניה מאז המלחמה.

הפינוי החל כבר במהלך השבת, אז פונו שני בתי חולים המצויים בעיר, ובמהלך השעות הקרובות צפויים לעזוב את בתיהם כ-60 אלף תושבים. בנוסף, יפונו גם תחנות משטרה וכן תחנות רכבת ואף הבנק הפדרלי של גרמניה.

לאזרחים נאמר כי עליהם לפנות את האזור עד לשעה שמונה בבוקר (ראשון). שוטרים יעברו בין הבתים ויוודאו שהתושבים אכן התפנו, וכן יפקחו על הפינוי דרך מסוקים ובמצלמות שטח. המשטרה הודיעה כי במידת הצורך השוטרים ישתמשו בכוח כדי לפנות תושבים שלא יעשו זאת מרצונם.

לאחר נטרול הפצצה יישארו הכבישים סגורים לפחות במשך שעתיים, וזאת במטרה לאפשר את החזרתם של החולים לבתי החולים.

יצוין כי אין זה פינוי הפצצה היחיד שנעשה בימים אלו. פינוי דומה נעשה לאחרונה גם בעיר קובלנץ, בעקבות כך שפועלים באתר בנייה גילו פצצה במשקל 500 קילוגרם. בקובלנץ היו כ-21 אלף אזרחים שנדרשו לעזוב את בתיהם וכן אסירים שפונו מבתי הכלא והועברו למקומות חילופיים.

כמעט מידי שנה נמצאות בגרמניה פצצות מימי מלחמת העולם השנייה במשקל כולל של כאלפיים טון, אלא שהפעם מדובר בפצצה הגדולה ביותר שנמצאה אי פעם. ככל הנראה הופלה פצצה זו על ידי חיל האוויר הבריטי בימי המלחמה ולא התפוצצה.

 

תגיות:פצצהפרנקפורטמלחמת העולם השנייה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה