חדשות בארץ

רק 37% מהמגזר החרדי מרוצים מהחינוך במדינת ישראל

נתונים המתפרסמים בדו"ח של המכון החרדי למחקרי מדיניות, מעידים על כך שהמגזר החרדי מרוצה מתפקוד מסגרות החינוך השונות, אך אינו מרוצה מהחינוך במדינה

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

דו"ח מעניין של המכון החרדי למחקרי מדיניות מתפרסם בימים אלו. על הדו"ח אחראים המשנה ליו"ר המכון החרדי למחקרי מדיניות - ניצה קלינר-קסיר ועמיתה ד"ר דמיטרי רומנוב – לשעבר המדען הראשי בלמ"ס. שניהם יחד ניסו לבדוק את רמת שביעות הרצון ממערכת החינוך במגזר החרדי ביחס למגזרים אחרים.

כפי שעולה מנתוני הדו"ח  – החרדים הם המרוצים ביותר מתפקודן של המסגרות השונות, בהן מתחנכים ילדיהם, ובמילים אחרות – כמעט 95% השיבו שהם מרוצים. עוד עולה כי החרדים הם גם המרוצים ביותר מתפקוד הצוות החינוכי ומהתאמת המסגרות לצרכי הילדים.

על פי הנתונים – שיעור שביעות הרצון מהיחס של הצוות מגיע כמעט ל-100% וגם שיעור ההורים החרדים שסבורים כי המסגרות עונות לצרכי ילדיהם מגיע ל-95%.

לעומת זאת, כאשר נשאלו הורים חרדיים על תפקוד מערכת החינוך בכללותה, על התנאים הפיזיים של המוסדות ומיקומם - השיבו רק 37% מתוכם כי הם מרוצים. זאת לעומת 44% בקרב החברה היהודית שאינה חרדית ו-71% בחברה הערבית.

אי שביעות רצון מיוחדת בלטה בקרב הורים לילדים בגני טרום-חובה וחובה. כשהם נשאלו אם הם מרוצים מהתנאים הפיזיים בגנים, השיבו 75% ו-69% (בהתאמה) כי הם מרוצים, לעומת 83% ו-83% בקרב האוכלוסייה שאינה חרדית.

עוד עולה מהדו"ח כי החרדים סבורים שהם מופלים לרעה בכל הנוגע למערכת החינוך. 26% מתוכם אמרו שהם מרוצים מהשוויוניות באספקת שירותי החינוך, ביחס ל-41% בחברה היהודית שאינה חרדית.

כאשר נשאלו החרדים על שביעות רצונם מתפקוד מערכת החינוך הלאומית, ציינו 37% בלבד את שביעות רצונם מכלל מסגרות החינוך. בעיקר בלטו תלונותיהם על חוסר השוויוניות במדינה. רק 26% מתוכם השיבו כי הם מרוצים מהשוויוניות לעומת 41% מהציבור הכללי.

במכון החרדי למדיניות ציינו כי הם בהחלט יכולים להבין זאת, שכן ישנה צפיפות משמעותית במוסדות הלימוד החרדיים, בשל השקעה נמוכה בתשתיות החינוך ביחס לצרכים, וכן בשל הגידול המואץ במספר הילדים. קשה למשרד החינוך ולרשויות המקומיות לעמוד בקצב הבינוי הנדרש.

תגיות:מחקרחרדיםחינוך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה