המכתב שלא יישלח לעולם

אשתי לעתיד, תמשיכי להתחזק ולשמור על עצמך

חיי נישואין זה לא רק היום הנוצץ הזה שאתם לבושים חגיגי וכולם מריעים לכם, מזילים דמעה ומתרגשים. המכתב שלעולם לא יישלח

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

לאשתי, זו שעוד לא פגשתי,

מה שלומך, יקרה שלי? זה כבר הרבה זמן שלא כתבתי לך. עברה כבר שנה מהמכתב הקודם.

אני מקווה שאת מבינה אותי, זו תקופה מלאה בלבולים.

כבר כמה שנים שאני חושב על נישואין, וכמו שאת זוכרת מהמכתב הקודם, בתור גבר לא חששתי לבטא את רגשותי הרבים בנושא. אני רוצה להקים איתך בית בישראל, בית של תורה, של שמחה, של מידות טובות ודרך ארץ, בית שהשכינה תשרה בו תדיר.

אבל כשדיברתי על כך עם הרב שלי (שהוא גם יועץ נישואין), הבנתי כמה צריך עוד ללמוד, להתכונן ולהתחזק לפני, ואיזו משמעות עצומה יש לחיי נישואין.

אז עצרתי לרגע את כל החלומות והדמיונות הרבים שצברתי עם הזמן, והבנתי שחיי נישואין זה לא דבר פשוט שאפשר להיכנס אליו ללא הכנה כמו שצריך. אפשר תמיד להיות מוכנים, פשוט יש בזה רמות. הבנתי שככל שמוסיפים בהכנה, האיכות של הבית תהיה גדולה הרבה יותר.

הכנה זה אומר הרבה דברים, כמו לקנות מידות טובות. זה אומר לחשוב על הסובבים אותך, על כל דבר הכי קטן שאתה עושה או אומר. בתקופה הזו שאתה רווק, אם לא תשים לב, לא תבין כמה זה משפיע על אנשים שסביבך, אבל כשיקרה אותו דבר עם אשתך כבר יהיו לכל דבר הכי "קטן" השלכות גדולות...

אח, כמה חשוב להבין שחיי נישואין זה לא רק היום הנוצץ הזה שאתם לבושים חגיגי וכולם מריעים לכם, מזילים דמעה ומתרגשים, שניכם צועדים אחד מול השנייה נרגשים וליבכם פועם במהירות שלא הכרתם. חיי נישואין זה לא האולם המהודר והיוקרתי שבו התחתנתם, הצלם המפורסם שהבאתם, האוכל שהיה באולם עם המנות הכי יקרות, השמלה ובגדי המותגים שקניתם בעשרות אלפי שקלים (אני לא שולל חלילה את זה שאירוע צריך להיות יפה ומכובד, אבל לא צריך להגזים עם הכל יותר מדי).

חיי נישואין זה יום לאחר החופה, וכל הימים שאחריה עד 120 בשמחה ובנחת!

זה איך שאתה מתייחס לאשתך, והיא אליך;

זה הכבוד שאתם נותנים אחד לשנייה;

זה המחשבה שלכם לפני כל מילה שאתם אומרים;

זה איך שאתם מנהלים אי הבנה או ויכוח ביניכם;

זה ההבנה וההכלה שביניכם.

וכל זה, צריך להיות כל החיים, ולא רק בשנה הראשונה. "ושימח את אשתו אשר לקח" – זה חשוב תמיד, ובעיקר בשנה הראשונה.

צריכים לדעת לבחור בעזרת ה' אישה טובה, בעלת מידות טובות באמת, יראת שמיים באמת. שתהיה לה אהבה והערכה לתורה, באמת.

יהי רצון שמלך מלכי המלכים הקדוש ברוך הוא יכוון את כל הרווקים והרווקות ואותנו בתוכם, אמן!

וכמובן שלצד השני, צריך למצוא את כל זה גם אצל הגבר.

אני בטוח שאת כל זה יש בך, אחרי כל כך הרבה תפילות. בכל זאת, אני צריך את התקופה הזאת, יקרה שלי, עוד קצת, כדי לחזק עוד את הקשר עם אבא שבשמיים, ולהכיר על ידי זה עוד את עצמי. כדי להפנים, להפנים את כל מה שאני זוכה ללמוד בתורתנו הקדושה. כדי להבין ולזכור שכל הדמיונות והחלומות הם רק בגדר פנטזיה ולא יועילו הרבה. העיקר הוא הדברים שאתה קונה בנפשך כדי לנהל חיי נישואין טובים באמת. הרי לא סתם עוברים את חיי הרווקות עד הנישואין, אלא כדי לקנות בנפשנו את הדברים האלו, ולבוא כמה שיותר מוכנים להכיל אחד את השנייה לנצח נצחים.

הדברים האלו נשארים איתנו מיום אחרי החתונה ועד 120 שנה אחרי החתונה. כל הבלי העולם הזה הולכים ומתכלים. אחרי החתונה היופי כבר לא "במרכז" כמו שהיה לפני, האופי והמידות תופסים את מקומו. שבוע אחרי החתונה אף אחד לא זוכר כמה עלתה מנה וכמה יוקרתי היה שם. לאף אחד כבר לא משנה עם איזה רכב נכנסנו לחופה ואילו בגדים לבשנו.

שנינו נשארים, אני ואת, עם מה ואיך שבנינו את עצמנו עד עכשיו.

אני כותב לך, דמעות זולגות מעיני ועל שפתי חיוך קטן. כי קשה לי קצת האמת, אבל מרגיש לי הכי נכון. קשה לי הידיעה שאני צריך עוד לחכות לך, כי יש לי כל כך הרבה דברים שאני רוצה לספר לך, וכבר רוצה להעניק לך את כולי. רוצה שאת והתורה תמלאו לי את החיים. אבל יותר מכל, אני רוצה לדעת בעזרת ה' להכיל אותך ואותנו בצורה הטובה ביותר.

ולכן, אני צריך עוד קצת זמן כדי לעבוד על זה. וזה מרגיש לי הכי נכון...

אני מקווה ובטוח שגם את מתחזקת, צדיקה שלי. אני מתפלל שה' יתן לך כוח. תזכרי שהכל לטובה, וכמובן שגם לטובתנו. תמשיכי להתחזק ולשמור על עצמך. הברכה והפרנסה של הבית וקדושתם של הילדים תלויים בך, מיוחדת שלי. תזכרי שאין יותר יהלום מבת ישראל צנועה ששומרת על קדושתה ועל יופייה הפנימי והחיצוני, רק לאחד שלה בעיתו ובזמנו בקרוב.

תמשיכי להתפלל בשבילנו. את קרובה מאוד לאבא שבשמיים. תבקשי שיכוון אותנו אל הדרך הנכונה והטובה, ויאיר אותה לכל מי שצריך וגם לנו בתוכם!

נ.ב:

לא אכתוב לך עוד מכתב, עד שתעבור התקופה הזו שרק ה' יודע מה אורכה. תקופה בה אני צולל לים שבתוכי, כדי לקנות ולהשיג עוד רמה או שתיים למעלה. שבהמשך, כשנזכה להיפגש, נודה על כמה שהיה שווה לחכות בשבילה.

שלך לתמיד.

רוצים גם אתם לקחת חלק במדור של אתר הידברות, "המכתב שלא יישלח לעולם"? שלחו לנו את המכתב שלכם לכתובת support@htv.co.il ואולי נפרסם גם אותו.

תגיות:נישואיןאישההמכתב שלא יישלח לעולם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה