חדשות בעולם

בין ההרוגים בטקסס: משפחה של 6 נפשות שהטנדר שלהם התהפך בהצפות

8 הרוגים בטקסס. העיר יוסטון, שהוצפה באופן חסר תקדים, משותקת. ההצפות צפויות להגיע לשיאן מחר או מחרתיים

  • ז' אלול התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הסערה גרמה למותם של לפחות שמונה בני אדם ושיתקה את יוסטון, העיר הרביעית המאוכלסת ביותר בארצות הברית, שהוצפה באופן חסר תקדים.

מספר ההרוגים הרשמי בסופה עומד על 8 ומספר הפצועים על כמה עשרות, אבל ייתכן מאוד שהמציאות קשה בהרבה. ערוץ טלוויזיה ביוסטון דיווח אמש כי ההערכה היא ששישה בני משפחה – סבא, סבתא וארבעה ילדים – טבעו למוות כשהטנדר בו נסעו התהפך, וגרם לטביעתם של בני המשפחה. עד כה לא נמצאו גופותיהם.

ההצפות צפויות להגיע לשיאן מחר או מחרתיים בעיר יוסטון. הגשם הכבד שממשיך לרדת לא מאפשר למפלס המים לשקוע. לפי התחזיות, המשקעים הצפויים יוסיפו לקו המים בין 30 ל-60 סנטימטרים.

לפי הערכות כ-30 אלף איש ביוסטון, העיר הרביעית בגדולה בארצות הברית, נותרו ללא קורת גג משלהם בעקבות הסופה, שהייתה החזקה ביותר שפקדה את טקסס זה יותר מ-50 שנה. מושל טקסס גרג אבוט הודיע כי 18 מחוזות במדינה הוכרזו אזורי אסון.

בכלי התקשורת המקומיים בטקסס התקבלו מאז סוף השבוע כ-60 אלף שיחות ובהן בקשות לחילוץ. ככל שהתרבו המים, התרבו הסיפורים האנושיים של התושבים שנלכדו בסופה הגדולה.

התושבים תקועים ללא חשמל ומתמודדים עם מציאות מורכבת: הרשויות ביוסטון, שחוששות לאובדן חיי אדם, קוראות ליותר משני מיליון תושבים להישאר בבתיהם ולא לסכן את חייהם ברחובות המוצפים. אלא שהמים שחדרו לבתים רבים לא הותירו לדייריהם ברירה אלא להימלט החוצה, לרחובות רוויי המים ולסכנת הטביעה המאיימת.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ יגיע היום (שלישי) לטקסס כדי לבנות את הצעדים הבאים בתגובה לסערה הטרופית שהתחוללה במדינה. מדובר באסון הטבע הראשון שחל מאז תחילת כהונתו בבית הלבן.

"הממשל הפדרלי בראשותי מתואם עם המדינה (טקסס) והרשויות המקומיות בטקסס ובלואיזיאנה במטרה להציל חיים", אמר אתמול טראמפ לכתבים בבית הלבן.

הנזקים הכלכליים של ההצפות בטקסס מהוריקן "הארווי" עשויים להיות שווים לאלו של הוריקן "קתרינה", אחד מאסונות היקרים בתולדות ארה"ב. ככל הנראה, הסערה תביא לעלות הגבוהה ביותר בהיסטוריה של חברות הביטוח בארה"ב.

תגיות:טקסססופה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה