טורים נשיים

כל מה שאתה צריך זה אב"א

אמונה, ביטחון ואהבת ה' – אלה שלושת הדברים היחידים שאדם צריך באמת, שבלעדיהם – חייו אינם חיים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אחרי שנים ארוכות של חיפושים אחר משמעות, שנים ארוכות של תהיות, של ספקות, שנים ארוכות של חוסר סיפוק מהחיים, מעצמי, מהסביבה, שנים של של חיפוש מעמיק אחר משהו שימלא את החלק הזה שתמיד מרגיש ריק... בסופו של דבר, אחרי שנים של שאלה קיומית, מצאתי את התשובה: כל מה שאנחנו צריכים זה אב"א.

כן, כתבתי אב"א, ולא בטעות. נכון, אנחנו צריכים אבא! ולמזלנו זכינו באבא המושלם ביותר שקיים, אבא שהכל שלו, אבא ששולט בעולם כולו, אבא מדהים שאוהב אותנו יותר משאי פעם נאהב את עצמנו.. אבל אנחנו צריכים גם אב"א – אמונה, ביטחון ואהבת השם. אחרי שנים בהם חייתי ללא שלושת הדברים הללו, הבנתי שלא חייתי כלל. הייתי בחיים אמנם, אבל לא באמת חייתי. רק אחרי שהאמונה נכנסה לחיי התחלתי באמת לחיות, לחיות מבפנים. להאיר, להתעורר, להרגיש. האמונה שינתה את חיי, ואין לי מושג כיצג חייתי בלעדיה כ"כ הרבה שנים.

אני נזכרת בחיים שהיו לי קודם לכן, וזה כואב לי בעצמות. כיצד במשך שנים ארוכות לא הצלחתי להירדם בלילה... כ"כ הרבה מחשבות היו לי, כ"כ הרבה דאגות, כ"כ הרבה התעסקות בדברים שלא הייתה לי כלל שליטה עליהם. אפילו לא ידעתי שזה לא בידיים שלי, תמיד האמנתי שאני האחראית הבלעדית לעתיד שלי, ומה שאני ארצה זה מה שיהיה. לא הבנתי שזה בכלל לא קשור למה שאני רוצה או יכולה. לא הבנתי שיש מישהו שמנהל פה את העניינים והוא היחיד שיחליט אם אתעורר מחר בבוקר, עם מי, מתי וכיצד. שיש מישהו שכבר כתב את סיפור חיי מתחילתו ועד סופו, והדבר היחיד שהוא בידיים שלי – זה האמונה. אותה אמונה שבכוחה לשנות חיים. כשחזרתי בתשובה גיליתי עולם שלא הכרתי. האמונה היא הדבר הכי מופלא שקיים. זה דבר שאי אפשר לראות, אי אפשר לגעת בו, אי אפשר לחוש אותו ברמה הפיזית, אבל הוא ממלא כל פיסה של חיות בתוכך. הוא לוקח חלק בכל מהלך בחיים שלך, הוא מפיץ את אורו המיוחד על כל מה שנמצא בקרבתו, הוא מלטף אותך ועוטף אותך מבלי לגעת. זה מעל הטבע, פשוט מעל הטבע.

להאמין שיש בורא לעולם זה קל. מספיק להסתכל על האדם כדי להבין שיש מישהו, גאון שבגאונים, שעומד מאחורי יצירת המופת הזאת שנקראת גוף האדם. העבודה האמיתית היא לדעת להכניס אותו לכל דבר בחיינו. להאמין שאם הוא יצר אותנו – יש לכך סיבה. הוא לא מחפש לנהל תאטרון בובות כל ימי העולם... יש תכלית, יש מטרה, לא באנו לפה לשרוף זמן. באנו לתקן, לעבוד, להשתפר. ובד"כ כדי להגיע לזה, צריך לעבור דרך לא פשוטה, ולעיתים אף קשה מאוד. כל אחד מאיתנו מתמודד עם ניסיונות לא פשוטים בחייו, שכל מטרתם היא לעזור לנו להשתפר, לתקן, להתעלות. החכמה היא להכניס את האמונה לתוך החיים שלך, וע"י זה להפוך את הניסיונות למתנות גדולות. איך ניסיון יכול להפוך למתנה? אתם בטח שואלים. אם אדם מבין שכל ניסיון שהוא מקבל הוא בעצם שיעור שהולך להעלות אותו עוד מדרגה למעלה, אם אדם מבין שבורא עולם הוא הרחמן שברחמנים ולא משנה איזה ניסיון הוא קיבל, זה בכל מקרה ניסיון הרבה יותר קל ממה שהיה אמור לקבל עפ"י התנהגותו, אם אדם מבין שעם הניסיון הוא גם מקבל כוח להתמודד, וכשהניסיון ייגמר הכוח יישאר שלו לנצח – כיצד אפשר שלא לראות את הניסיונות כמתנה? להכניס את האמונה פנימה זה הדבר הכי טוב שיכול לקרות לך, אם רק תעז להרשות לעצמך ללכת על זה עד הסוף.

"אוקיי, אז להאמין אפשר. אבל לבטוח? לבטוח ממש?! שיהיה לי ביטחון גמור ואמיתי בהשם יתברך ולהסיר מעלי את כל הדאגות? אוהו.. זה כבר סיפור אחר! זה קשה בהרבה!". האמת? לא קשה בכלל. אם היית בונה בעצמך מכונה משוכללת ומדהימה, שיש לה מוצר סופי שהיא אמורה בסופו של דבר לייצר, המכונה יקרה לך יותר מכל, והמוצר הזה שהיא תייצר יהיה הדבר הכי מיוחד בחיים שלך, אז כמובן שהיית דואג לה, מטפל בה, שומר עליה, עושה הכל כדי שהיא תגיע בסופו של דבר לתוצר המוגמר שלה בצורה הטובה ביותר. האם המכונה צריכה לחשוש שמא תפגע בה? תקלקל אותה? תוותר עליה? שאולי היא תצטרך לעשות את העבודה לבד מבלי שתכוון אותה? מבלי שתנקה אותה? האם המכונה הזאת צריכה לחשוש שתשאיר אותה לבדה, מבלי לבדוק אם היא עובדת כשורה? אז למה אנחנו כ"כ דואגים? למה אנחנו חושבים שבורא עולם שוכח אותנו? למה נדמה לנו שאנחנו צריכים לעבוד לבד, בלי הכוונה? שימו ראש על אבא! הוא יכוון אתכם לדרך הכי טובה בשבילכם, בדיוק שאין אפשרות לתאר אותו במילים, בחכמה שאין אפשרות לשכל אנושי להבין ובאהבה שלב אדם לא מסוגל להרגיש, כי זאת פשוט אהבה גדולה מדי. זה ביטחון בהשם" ידיעה גמורה ומוחלטת שהוא לעולם לא ישאיר אותך לבד, שגם אם אתה מרגיש שאתה נמצא בעלטה, כואב לך, אתה סובל ומתמודד עם קושי עצום – אתה עדיין יודע שגם זה לטובתך, כי בורא עולם החליט שכך יהיה והוא לעולם לא יעשה דבר שיפגע בך. גם כשאין לך, כשהכל מתפרק, אתה עדיין בוטח בבורא עולם, כי אתה יודע שהמציאות שלך נכתבה ע"י הגאון היחיד שיודע בדיוק לאן אתה צריך להגיע. אז למה שלא תיתן לו להאיר לך את הדרך לשם?

"אז אמונה, הבנו. ביטחון, גם הבנו. אבל אהבת השם? אני מאמין, אבל לאהוב אותו אהבה אמיתית? אני אוהב את מה שאני מכיר, את מה שאני רואה". הנח את ידך על הצד השמאלי של החזה שלך, עצום עיניים ותרגיש את פעימות ליבך. אותו לב שקיימת בתוכו המערכת החשמלית המשוכללת ביותר בעולם (שאף אדם לא הצליח לשחזר), אשר בכל רגע שולחת פולס של חשמל אשר גורם לפעימת לב. האם תהית פעם מהיכן מגיע לשם חשמל? בורא עולם מחייה אותך בכל רגע ורגע במשך 120 שנה! יום ולילה! לא שוכח ולו לרגע אחד להפעיל את המערכת.. אותו בורא שנותן לך בית, אוכל לאכול, בגד ללבוש, בעל/אישה, ילדים, משפחה, עיניים שרואות, עבודה, פרנסה, כשרונות, חברים ואני יכולה להמשיך ולמנות עוד שעות.. אותו בורא שאף על פי שהלכנו נגד הדרך שלו, עדיין לא ויתר עלינו, למרות שבחרנו לעשות ההיפך מכל מה שביקש הוא עדיין המשיך לאהוב, לחבק, להעניק, להחיות! אותו בורא שבחר בך, כן, בך! להיות חלק מהעם היהודי. נבחרת מתוך 7 מיליארד אנשים לקבל נשמה יהודית. ולו רק על זה אני אוהבת אותו אהבת נצח! אם נשכיל לפקוח את עינינו ולראות את כל הדברים המדהימים שיש בנו, את כל הדברים המופלאים שקיבלנו, את כל הטוב שהוא מעניק לנו בכל רגע, לא נפסיק לאהוב אותו לעולם.. אתה מחפש ומחפש, ובסופו של דבר אתה מבין שכל מה שאתה צריך כדי להיות מאושר זה אב"א – אמונה, ביטחון ואהבת השם. אם יש לך אבא, יש לך הכל.  

תגיות:אמונה וביטחוןמיטל בוארון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה