חדשות בעולם

דו"ח מלחיץ: בדידות עלולה להיות המגיפה הבאה

על פי ממצאים שהוצגו בכנס האגודה האמריקאית לפסיכולוגיה – המגיפה הבאה בעולם עלולה להיות הבדידות. היא גורמת למחלות שונות ואף עלולה להגדיל סיכונים למצבים בריאותיים קשים

(שאוטרסטוק)(שאוטרסטוק)
אא

ממצאים מדאיגים וחמורים הוצגו לאחרונה בכנס השנתי ה-125 של האגודה האמריקאית לפסיכולוגיה שהתקיים בוושינגטון. בכנס פרסמה האגודה אזהרה חמורה, לפיה המגיפה הבאה שעלולה לגבות חיים רבים היא הבדידות.

מתוך שקלול מספר מחקרים שסקרו יחד יותר מ-4 מיליון בני אדם, ציינו החוקרים כי הם העלו ממצאים מדאיגים. לדבריהם – בידוד חברתי או בדידות עלולים להגביר ביותר מ-50% את הסיכון למוות בטרם עת.

על פי המחקרים, בדידות שמשמעותה היא ניתוק רגשי שעלול להתרחש גם אצל אנשים המוקפים במשפחה וידידים, עלולה להגדיל את הסיכון לחלות באלצהיימר, ואילו בידוד חברתי שהוא מצב בו האדם מנותק מהחברה, עלול להפריע להחלמה ממחלות שונות, ביניהן סרטן. שני המצבים עשויים להוביל לדיכאונות ולהתקפי לב בגיל צעיר.

ד"ר ג'וליאן הולט-לנסטד שהובילה את המחקר, הסבירה: "החיבור לאחרים נחשב לצורך אנושי החיוני גם לשגשוג וגם להישרדות. הדוגמא שמוכיחה זאת יותר מכל היא העובדה שתינוקות שגדלים ללא מגע אדם, אינם מתפתחים כיתר בני גילם, ובחלק מהמקרים אינם שורדים במשך זמן רב".

לדבריה – "אנשים מביטים בחומרה על מצבים כמו השמנת יתר, עישון ותזונה לקוייה, הידועים ככאלו שמגבירים סיכון לתמותה, אך נוטים לזלזל בבדידות. אולם יש להבין שזוהי מגיפה של ממש. האתגר שאנו ניצבים מולו כעת מחייב אותנו להבין מה אנו מתכוונים לעשות נגד התופעה".

תגיות:בדידותמחקרסכנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה