ונשמרתם

הספרית התבוננה בקרקפת של הלקוחה והזדעקה: "את חייבת ללכת לרופא עכשיו"

הסיפור שלפנינו מראה שגם אדם 'רגיל' מן השורה, אך כזה שיש לו קצת מודעות ואמפתיה – יכול להציל חיים: הספרית שמה לב לכתם חשוד על הקרקפת של הלקוחה, ואז התגלה הבלתי יאומן

בעיגול: איילין קורי (צילום מסך יוטיוב)בעיגול: איילין קורי (צילום מסך יוטיוב)
אא

הסיפור שלפנינו מראה שגם אדם 'רגיל' מן השורה, אך כזה שיש לו קצת מודעות ואמפתיה – יכול להציל חיים: איילין קורי מארה"ב נהגה לפקוד את המספרה של קרי פיליפס מדי חודש בחודשו, במשך 15 שנה.

כשקורי הגיעה לביקורה הקבוע בחודש יוני האחרון בכדי לצבוע את שיערה, הבחינה פתאום קורי בכתם כהה ומוזר על הקרקפת של הלקוחה שלה – דבר שהצליח להדליק אצלה נורה אדומה. "היא שאלה אותי מיד אם נחבלתי בראשי לאחרונה, ואני השבתי בשלילה. זה היה מאוד תמוה בעיניי בהתחלה, אבל אז היא אמרה לי: 'אני חושבת שהכתם הזה על הקרקפת שלך לא נראה טוב, ואני מציעה שתלכי לרופא עכשיו'".

קורי היססה, אך קרי לא בזבזה זמן יקר וטלפנה מיד לאחותה – אחות מוסמכת במקצועה, שמועסקת אצל רופא עור. "שלחתי לה תמונה בווטסאפ, והיא מיד אמרה שזה נראה לא טוב. היא זימנה את קורי לתור אצל הרופא שלה, עוד באותו יום".

במהלך הביקור אצל הרופא נשלחה קורי לביופסיה – וכשהגיעו תוצאות הבדיקה, עיניה של קורי חשכו. "הסתכלתי בתוצאה שאבחנה אותי כחולת מלנומה, או סרטן העור – ולא האמנתי", משחזרת קורי. "למזלי הוא עדיין היה בשלב הבוסרי, ולא התפתח. הגילוי המוקדם שלו הציל את חיי".

בניתוח קל ופשוט הוסר הגידול, וקורי המשיכה בחייה כשהיא אסירת תודה לספרית החכמה שלה. "אני לא יודעת מה הייתי עושה אלמלא היה לה האומץ להגיד לי את זה. הרבה אנשי מקצוע מפחדים לאבד את העבודה שלהם או אפילו להיראות פחות מקצועיים אם יגידו כזה דבר, אבל במקרה שלי – קרי פשוט חסכה ממני טיפולי כימותרפיה וכאבים שאני אפילו לא יכולה לדמיין".

בראיון מיוחד עמה, סיפרה הרופאה המטפלת של קורי כי במקרים רבים, מה שגורם למלנומה הוא חשיפה מוגברת לשמש. "אני ממליצה לבדוק את הקרקפת כל מספר חודשים, ולוודא שאין עליה כתמים וסימנים מחשידים", אמרה והוסיפה: "טוב לבדוק את השיער כשהוא רטוב, בעזרת מישוש, ובכל מקרה של חשד – יש לפנות לרופא המטפל ולבקש להזים את החשד. גילוי מוקדם מציל חיים".

תגיות:ספריתגידולהצלהקרקפת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה