חדשות בארץ

ללא מכרז: מהו הסכום הנדרש לתחזוקה של רחבת הכותל הרפורמית?

ראש הממשלה מתכוון לפנות לחברה לשיקום ולפיתוח של הרובע היהודי ללא מכרז, על מנת לתחזק את הרחבה הרפורמית בכותל. וכמה תעלה התחזוקה?

  • ב' אלול התשע"ז
אא

בעוד כשבוע יתקיים דיון בבג"ת על העתירות של נשות הכותל ושל הרפורמים והקונסרבטיבים. בעקבות כך, ובעקבות ההחלטה של הממשלה על הקפאת מתווה הכותל, מעוניין משרד רה"מ לחתום על הסכם התקשרות עם החברה לשיקום ולפיתוח הרובע היהודי, על מנת שיבצע שירותי תחזוקה לאורך השנה בקשת רובינסון, ברחבת התפילה הרפורמית – וזאת ללא מכרז.

אתר "בחדרי חרדים" חושף כעת את הסכום שתעלה התחזוקה של רחבת התפילה הרפורמית: 2,052,858 ₪ לשנה אחת, ו- 10,264,290 ₪ ל-5 שנים.

בנוסף, הפנייה לחברה לשיקום ולפיתוח הרובע היהודי ללא מכרז נעשית באופן שאינו תקין, משום שהליך שכזה דורש ביצוע מכרז. אולם החשב הכללי הגיש בקשה ונימוקים לוועדת המכרזים על מנת להגדיר את החברה כספק יחיד, והפנייה ללא מכרז נעשית משום שהסוגיה רגישה, ומשום שראש הממשלה נתניהו חושש מביקורת בינלאומית כנגדו.

דורית שטיינמץ, ראש אגף התקציבים בחשב הכלל, פירטה בבקשה, ואמרה כי הרחבה בקשת רובינסון מיועדת ליהודים שאינם אורתודוקסים. היא אף ציינה כי ראש הממשלה הנחה את מזכיר הממשלה לדאוג שהניהול של האתר ימשיך באותה המתכונת כפי שהתנהל בשנים האחרונות. בשל כך, משרד ראש הממשלה ידאג להזמין שירותים שיאפשרו ניהול של האתר בהתאם למתכונת הקודמת, בכל ההיבטים. בנוסף, משרד ראש הממשלה יקים, כדבריה של שטיינמץ, ועד היגוי אשר תוודא שהתחזוקה במקום אכן מתקיימת כנדרש, מתוך תשומת לב לרגישות של העניין.

חברי הכנסת החרדיים תומכים בהמשך התחזוקה וההשקעה ברחבה הרפורמית – כל עוד הרפורמים והקונסרבטיבים לא יקבלו הכרה רשמית או שותפות בוועדה או בהנהלה של המקום.

תגיות:הכותלתחזוקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה