חדשות בארץ

ילד בן 3 יחוסן בכל החיסונים, למרות התנגדות אמו

בית המשפט קבע כי על פי דרישתו של אבי הילדים, הילד יחוסן בכל החיסונים המומלצים על ידי משרד הבריאות, למרות התנגדותה של האם

  • א' אלול התשע"ז
 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
אא

חיסונים – טוב או רע? מדובר בנושא שמעורר ויכוחים רבים חדשים לבקרים. החיסונים ממגרים מן העולם מחלות שונות, אולם ישנם הורים אשר מעדיפים להימנע מחיסון ילדיהם, מפני שהם חוששים מתופעות הלוואי של החיסונים, או מסיבוכים אחרים.

לפני מספר ימים התקבלה החלטה בבית המשפט לענייני משפחה בתל אביב, לפיה אם אשר סירבה לחסן את בנה הקטן לפני כניסתו לגן – תהיה מחויבת לחסנו, משום שהאב מעוניין בכך.

הוריו של הילד פרודים זה מספר שנים, עוד טרם לידתו של הילד המדובר – כיום בן כמעט 3. הליכים משפטיים רבים עומדים ביניהם, והם עוסקים בעיקר בילד. במהלך פגרת בית המשפט פנה האב באופן דחוף לבית המשפט, משום שבנו אמור להיכנס לגן הילדים בעוד כשבועיים, בעוד הדיונים בנושא חיסון הילד נמשכים כבר למעלה משנה.

האב בקש מבית המשפט שיחייב את האם לחסן את בנם המשותף על פי המלצות משרד הבריאות – ועל פי חוות הדעת של המומחה הרפואי שמונה על ידי בית המשפט, פרופסור יונה אמיתי. האב טען שאינו מסכים לסכן את בנו.

האם, לעומתו, טענה כי המדינה אינה מחייבת את ההורים לחסן את ילדיהם, וכי טבת הילד היא זו שעומדת לנגד עיניה בהחלטתה שלא לחסן אותו. לטענתה, לחברות התרופות אשר מייצרות את החיסונים ישנם אינטרסים כלכליים, וחלק מן החיסונים הניתנים בארץ כלל אינם נחוצים עוד.

ע"פ חוות הדעת של פרופסור יונה אמיתי, חיסונים הם טכנולוגיה רפואית בטוחה ונפוצה במיוחד, וכי מזה שנים הם מסייעים להפחתה של התחלואה והתמותה ממחלות זיהומיות רבות. אי מתן חיסונים, לדבריו, הוא סיכון שאינו סביר ואינו מוסרי.

השופטת ורד שביט פינקלשטיין קבלה את חוות הדעת הרפואית, וקבעה כי יש לחייב את האם לחסן את בנה בכל החיסונים המומלצים על ידי משרד הבריאות, למעט שני חיסונים, שע"פ חוות הדעת הרפואית נקבע כי אינם נחוצים לילד עקב גילו. השופטת קבעה כי החיסונים הניתנים בארץ נחוצים וגם בטוחים, והסיכון בהם נמוך מאד בהשוואה לתועלת שבהם, וכי הטענות שהציגה האם מבוססות על מידע מסולף ומטעה. היא אף קבעה שההחלטה שלא לחסן ילדים מסכנת את הילדים עצמם כמו גם את כלל הציבור.

תגיות:חיסוניםמשרד הבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה