חדשות בארץ

הישראלית שנפצעה בברצלונה משחזרת את רגעי האימה

משרד החוץ איתר את מנותק הקשר האחרון מבין הישראלים שהיו על אדמת ברצלונה. הישראלית היחידה שנפצעה באורח קל משחזרת רגעי הפיגוע

  • כ"ח אב התשע"ז
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

עדנה חג'ג, תושבת באר בשבע בשנות ה-50 לחייה, חזרה ביום שישי מוקדם מהמתוכנן לארץ – ישר לחדר המיון של בית החולים סורוקה. בחדר המיון תיארה את רגעי האימה בזמן הפיגוע שבו נרצחו 14 בני אדם ונפצעו למעלה מ-130: "המון אנשים רמסו אותי. זו היתה חוויה נוראית", אמרה בשיחה שפורסמה הבוקר (ראשון) ב'יתד נאמן'.

חג'ג' נפצעה קל, לא בפיגוע עצמו אלא כתוצאה מהבהלה והמנוסה, והיא ככל הנראה הישראלית היחידה שנפצעה בפיגוע הרצחני בברצלונה. "הגענו לברצלונה ביום ראשון, ואתמול היה אמור להיות היום האחרון שלנו שם. לפני שיצאנו לאכול החלטנו להיכנס לשוק שצמוד למסעדה הישראלית", משחזרת חג'ג'. "בדיוק כשנכנסנו, עניין של דקה או שתיים, שמענו חריקה ודברים נגגררים ובשנייה אחת הבנו שזה פיגוע, התחלנו לברוח.

"לא ידענו מאיפה זה בא, לא ידענו לאן לברוח ומה לעשות. התחלנו לרוץ, וכולם רצו איתנו ביחד. במהלך הריצה נפלתי ונפלו עליי המון אנשים, המון, ופשוט רמסו אותי. עד שבעלי גרר אותי חזרה כבר הספקתי לקבל מכה בצלעות, נשברו לי האצבעות ברגליים. אנשים צעקו ונפלו אחד על השני, היה נורא".

חג'ג' אפילו לא הספיקה לקחת את חפציה מהמלון מכיוון שהכניסה אליו נחסמה, ולכן היא נסעה ממקום הפיגוע לשדה התעופה ומשם היא טסה לארץ ונחתה ביום שישי בשעה 6:00 בבוקר. "עד הלילה הכל היה סגור, לא נתנו לנו להיכנס לרחוב. הגענו רק הבוקר, הטיסה התעכבה כי חיכו לעוד הרבה ישראלים שחלקם בסוף לא הגיעו. המראנו בשעה 1:00".

בינתיים הספיקה חג'ג' להשתחרר מהמיון בבית החולים סורוקה וחזרה עוד טרם כניסת השבת לביתה, שם תחלים מהמכות היבשות שקיבלה. "יש לי הרבה מכות יבשות. אני אמורה לעשות גבס עם קביים. קיבלתי חיסון בגלל הנפילה ומקווה שיהיה בסדר. כולי כואבת.

"אנחנו שמחים שזה נגמר ככה ולא יותר גרוע. אם בעלי לא היה שם היו רומסים אותי לגמרי, נפלו עליי כל כך הרבה אנשים שאפילו לא יכולתי לקום".

במקבלי בספרד, קונסול ישראל במדריד איציק ארזואן יצא ביום שישי לברצלונה עם שני אנשי צוות מהשגרירות, כדי לעקוב מקרוב אחר הטיפול בישראלים הנמצאים במדינה על רקע אירועי הטרור, והניסיון לאתר את מנותקי הקשר שעמדו אז על שישה עשר. אמש, במוצאי שבת, דווח כי משרד החוץ איתר את מנותק הקשר האחרון. בכך הסתיים מבצע חילוץ הישראלים הנמצאים על אדמת ספרד ולשלול את היותם נפגעים בפיגוע.

מדובר בנס גדול, כאשר המקום בו אירע הפיגוע מושך אליו תיירים ישראלים רבים. למרות זאת, ולמרות העובדה הכואבת ש-14 בני אדם נרצחו ולמעלה מ-130 נפצעו, אף לא ישראלי אחד היה בין הנפגעים, מלבד חג'ג', שכאמור, נפצעה קל בעת המנוסה.

 
תגיות:פיגועברצלונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה