מפתחות לחיים

צבעי הבריאה: כיצד הירקות דומים לאברי הגוף?

מהו הקשר בין מראה הצמחים לבין אברי הגוף? ואיך ניתן להשתמש במידע הזה?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כבר לפני מאות שנים הבחין האדם כי קיים דמיון מפתיע בין צורתם של פירות, ירקות וצמחי-מרפא מסוימים, לאיברים בגוף האדם להם הם מועילים. מידע זה נחקר לפני מאות שנים על ידי החוקרים גָלֶנוֹס, פָּארַאצֶלסוּס, ו-בּוֹם, ונודע בשם "תורת החתימות" (DoctrineofSignatures). מאוחר יותר נעשה שימוש רב בעיקרון זה בשיטה הרפואית "הומיאופתיה".

ובזמננו - לדעת ד"ר בראדלי בנט מהאוניברסיטה הבינלאומית בפלורידה, אמנם תורת החתימות אינה 'הוכחה' שצמח זה מסוים מועיל לאיבר מסוים, אבל יש לה חשיבות רבה ברחבי העולם כעזר חזותי לזכירת התכונות המועילות שבצמחים. בפרט לאוכלוסיות במדינות בלתי מפותחות שאין להן גישה למקורות מידע מדעיים, ולהן תורת החתימות חשובה מאוד ככלי לזכור מהן מעלותיו וסגולותיו של צמח זה או אחר.

הנה מספר דוגמאות:

גזרפרוסת גזר נראית כמו עינו של האדם. נראים בה בבירור האישון, הקשתית ורשת הקווים שסביבם. במחקרים מדעיים הוכח שהגזר בריא מאד לעיניים. אכילתו תורמת לשיפור בזרימת הדם בעיניים ומועילה מאד לתפקודן.

עגבנייההעגבנייה הטבעית מחולקת לארבעה תאים וצבעה אדום. גם ללב ארבעה תאים והוא בצבע אדום. ואכן, מחקרים שנעשו אודות השפעת העגבנייה על גוף האדם העלו כי היא מועילה לבריאות הלב - בפרט על ידי הליקופן - ולניקוי הדם.

ענביםכל ענב אדום נראה כמו תא דם בודד בהגדלה רבה. בנוסף, אשכול ענבים כהים מזכיר בצורתו ובצבעו את צורת וצבע הלב. מחקרים הוכיחו בבירור שגם לענבים הכהים תפקיד נכבד בבריאות הלב ובניקוי הדם.

אגוזמלךהדמיון שבין צורת המוח לבין צורת אגוז מלך הוא פשוט מדהים. האגוז נראה כמו מוח מיניאטורי, המחולק לשני חצאים - אונה ימנית ואונה שמאלית, כשהוא מונח בתוך עצם הגולגולת. אפילו הקמטים והקיפולים דומים לקליפת המוח (קורטקס). באגוז ישנם גם מח עליון ותחתון. היום ידוע שהאגוז מכיל סרוטונין וויטמינים החשובים למוח, ובמחקרים הוכח שתמצית ממנו עוזרת לתפקוד תקין יותר של מוחם של חולי אלצהיימר.

שעועיתאדומהנראית כצורת כליה ולפי הרפואה הסינית אכילתה מחזקת מאד את תפקוד הכליות אצל אדם בריא. מאידך, לחולי כליות אסורה אכילת שעועית, משום שבשעועית ישנו חומר טבעי בשם פוספט, האסור לחולי כליות.

תפוחאדמהמתוקנראה בצורתו כמו בלוטת הלבלב. ואכן, אכילת תפוח אדמה מתוק מועילה לחולי סכרת [אשר כידוע, מחלתם נובעת מפגיעה בתפקוד הלבלב], משום שהוא מסייע לייצב ולהסדיר את משק הסוכר והאינסולין בגוף.

בצלנראה כמו תא גוף בודד בהגדלה רבה. הבצל ידוע ברפואה הטבעית כמסייע לנקות את תאי הגוף מחומרי פסולת.

אבוקדו – לאבוקדו עם הגלעין שבתוכו צורה של בית גידול העובר. לאחר חיתוכו, חציו נראה עם עובר וחציו ללא עובר. ואכן, ברפואה הטבעית האבוקדו ידוע כמסייע למניעת מחלת סרטן הנשים, מאזן הורמונים ומזרז את ההחלמה לאחר לידה. ומעניין, מעת פריחת פרח האבוקדו (באביב) ועד הבשלת הפרי (בחורף) חולפים בדיוק תשעה חודשים...

תאנים – התאנים צומחים בזוגות ומלאים בזרעים. אכילת תאנים התבררה כמסייעת למניעת עקרות בגבר.

לרכישת הספר "מפתחות לחיים" היכנסו לאתר הידברות שופס

תגיות:הרב זמיר כהןמפתחות לחייםירקותצבעים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה