חדשות בעולם

בהשפעת המתיחות עם צפון קוריאה: ארה"ב נערכת לקראת מתקפה רדיואקטיבית

על רקע המתיחות החריפה בין צפון קוריאה לארה"ב - גובר החשש של ממשלת ארה"ב, שצפון קוריאה תעשה שימוש בפצצות רדיואקטיביות נגדה. האתר הרשמי של ממשלת ארה"ב מפרסם כעת הנחיות לתושבים, כיצד לנהוג במקרה של מתקפה כזו, במידה ואכן תצא לפועל (ונקווה ב"ה שלא)

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

על רקע המתיחות ההולכת וגוברת בין צפון קוריאה לארה"ב, גובר חששה של ממשלת ארה"ב לכך שצפון קוריאה תשתמש בפצצות רדיואקטיביות נגדה. החשש הזה מבוסס גם על איומים מצד מנהיגה של צפון קוריאה, קים ג'ונג און - שאמר בפה מלא כי ישגר טילים בליסטיים ופצצות גרעיניות לאי 'גואם' שנמצא באוקיינוס השקט. 

ממשלת ארה"ב לא מבזבזת זמן, ומפרסמת הנחיות לאזרחיה - כיצד להתגונן מפני מתקפה אפשרית שכזו, וכיצד לנהוג במקרה של פגיעה רדיואקטיבית. "במקרה של פגיעה, עליכם להתקלח מיד בצורה יסודית, לשטוף את השיער עם שמפו או סבון ומים, ולא להשתמש במרכך", נכתב באתר. הסיבה לכך היא שהמרכך גורם לחומר הרדיואקטיבי להיאחז בשיער, ומקשה את השטיפה. 

לדברי הפרסום, ככל שהשטיפה תהא עם מים רבים וסבון - כך הפגיעה תהיה פחות חמורה. עם זאת, ההמלצה היא שלא לשפשף את העור חזק, כדי לא לשרוט אותו - היות ושכבת העור החיצונית היא זו שסופגת את מרבית החומרים הקטלניים. 

באשר לבגדים - יש לפשוט אותם במהירות, לסגור אותם היטב בתוך שקית אטומה ולזרוק אותה במקום רחוק, המנותק מהימצאותם של בני אדם ובעלי חיים. ומה אם אנשים נמצאים במקום שאין בו מים? אזי ההנחיות הן לנגב את העור בכל אזורי הפגיעה, בעזרת מגבון לח או מגבת רטובה. 

תגיות:צפון קוריאהרדיואקטיביארה"במתקפה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה