חדשות בעולם

הנשיא טראמפ: "הניאו-נאצים הם לא האשמים היחידים במה שקרה בשרלוטסוויל"

במסיבת עיתונאים סוערת שקיים אתמול, הנשיא האמריקאי טראמפ השתלח בעיתונאים וטען שהניאו נאצים אינם היחידים שאחראים לאלימות באירועי סוף השבוע

  • כ"ד אב התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אחרי ההפגנות האלימות בסוף השבוע בעיר שרלוטסוויל בוירג'יניה, הפגנות שבמהלכם דרס פעיל ימין קיצוני אישה למוות, הנשיא דונלד טראמפ ספג גינויים מכל קצוות הקשת הפוליטית על כך שאינו מגנה בשמותיהם המפורשים את הניאו נאצים האמריקאים ותנועת ה'אלט רייט' הפשיסטית הקוראת להחזרת אמריקה לידי לבנים בלבד.

במסיבת עיתונאים סוערת שקיים טראמפ אתמול ב'מגדל טראמפ' הוא הגן על עמדתו, והשתלח בעיתונאים.

"אני חושב שלשני הצדדים יש חלק באשמה", אמר טראמפ, מגנה לא רק את הפגנת הניאו נאצים אלא גם את אלה שהתאספו למחות כנגדם. "היתה לכם קבוצה רעה בצד אחד. היתה קבוצה בצד השני שגם היתה מאד אלימה. אף אחד לא רוצה לומר את זה, אני אומר את זה עכשיו".

למרות שכל המפגינים שהתאספו למחות על הסרת פסלו של רוברט לי, גנרל בצבא הדרום במלחמת האזרחים, לבשו חולצות עם סלוגנים נאציים ונשאו כרזות 'היהודים לא יחליפו אותנו', טראמפ התעקש לטעון שלא כולם היו נאצים. "לא כל האנשים ההלו היו ניאו נאצים, תאמינו לי. לא כולם מאמינים בעליונות לבנה. רבים מהם הגיעו כדי למחות על הסרת הפסלים...האם הפסל של ג'ורג' וושינגטון הוא הבא בתור?...גם לוושינגטון היו עבדים".

מסיבת העיתונאים של טראמפ, שבה הוא צעק בפנים אדומות והאשים את העיתונאים בדיווחי שקר, גררה גינויים חריפים משאר חברי המפלגה הרפובליקנית. "לא יכולה להיות שום דו-משמעיות ערכית כאן", אמר פון רייאן, יו"ר בית הנבחרים. "המאמינים בעליונות הלבנה הם דוחים". הסנאטור מרקו רוביו מפלורידה מיהר לצייץ כי: "תומכי העליונות הלבנה בשרלוטסוויל נושאים במאה אחוזים של אחריות למה שהתרחש שם...אסור לנו לאפשר לרוע העתיק הזה לקום לתחייה". דמוקרטים, כמובן, גינו את הנשיא בחמת זעם.

באופן מפתיע, הביקורת הגיעה גם משורות הצבא. כמה שעות אחרי מסיבת העיתונאים מפרד המרינס, גנרל רוברט נלר, כתב כי: "אין שום מקום לשנאה גזעית או לקיצוניות במרינס. ערכי הליבה שלנו הם כבוד, אומץ ומחויבות".

תשומת לב רבה במיוחד משכה דמותו השחוחה של הגנרל בדימוס ג'ון קלי, ראש צוות הבית הלבן החדש של טראמפ. קלי, שמונה רק לפני שבועיים כדי להביא סדר לבית לבן כאוטי מתמיד, הוסרט כשהוא מרכין את ראשו בהבעה של ייאוש עמוק כאשר טראמפ הגן על המפגינים בשרלוטסוויל.

תגיות:ניו נאציםדונאלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה