חדשות בעולם

אנטישמיות בשוויץ: ישראלים שנפשו בבית מלון נדרשו להתקלח כדי להיכנס לבריכה

אורחי המלון נדהמו לגלות שלטים מחרידים בכניסה לבריכה, המזהירים אותם להתקלח לפני כניסתם לבריכה, ואוסרים עליהם את השימוש במקרר בזמנים מסוימים

  • כ"ג אב התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

גילויי אנטישמיות בשווייץ: משפחה שהגיעה מישראל הזדעזעה לגלות במלון שבו התאכסנה שלטים מדאיגים המפוזרים ברחבי המלון.

המלון, ששמו "אפרטהאוס פרדייס", הוזמן לדברי המשפחה לאור הביקורות החיוביות שהיו לגביו, בלא שיהיו איזשהן ביקורות בעייתיות קודמות על המקום. גם בעת ההזמנה, ציינו בפניהם בהנהלת המלון כי "יהודים רבים מתארחים אצלם במיוחד בתקופת יולי אוגוסט".

כשהגיעו למלון, נדהמו לגלות בכניסה לבריכה שלט ברור, הקורא ליהודים להתרחץ בטרם כניסתם לבריכה. "לאורחינו היהודים: נא להתקלח לפני שאתם נכנסים לבריכה וגם אחרי שאתם שוחים", נכתב בשלט שנתלה בכניסה לבריכת המלון. "אם תפרו את ההוראות, אאלץ לסגור בפניכם את הגישה לבריכה. תודה רבה על ההבנה, רות תומאן".

בשלט נוסף שזעזע אותם, נתקלו הנופשים בעת שביקשו להשתמש במקרר. על השלט נכתב: "לאורחינו היהודים: אתם רשאים לגשת למקרר רק בשעות הבאות: 10:00-11:00 בבוקר ו-16:30-17:30 בערב. אני מקווה שתבינו שהצוות שלנו לא אוהב שמטרידים אותם כל פעם".

"היינו בשוק", שחזר אבי המשפחה, בשיחה עם חדשות ערוץ 2. "אף אחד לא ניגש אליה כי לא רצינו לפתוח בעימות, אבל יום אחרי זה פתאום הגיעה המודעה בכניסה לבריכה שהייתה בכלל מפחידה".

מנהלת המלון טענה בתגובה כי לא היתה בכוונתם לפגוע באורחים יהודים – אלא רק לחדד את הנהלים במקום, וכי המודעות הפוגעניות יוסרו. "אין לנו בעיה עם אורחים יהודים במלון" טענו בהנהלה. "השלט על הפריזר נתלה כיוון שרק יהודים משתמשים במקרר של העובדים (ככל הנראה מוצרים כשרים), והשלט בנוגע למקלחות נתלה לאחר ששתי בנות יהודיות נכנסו בלי להתקלח, בניגוד לשלט שפונה אל כלל האורחים. לכן נתלה שלט ספציפי כדי למקד את תשומת ליבם לכך".

"זה היה מאוד מוזר", תיאר אבי המשפחה. "אפילו הגויים לא הבינו. יש כאן קבוצה מאוד נחמדה של יהודים, אין כאן כמעט ישראלים: הרוב מארה"ב, אנגליה ובלגיה וכולם מתנהגים בצורה מאוד מכובדת. זו הייתה תופעה מאוד מוזרה – זו אנטישמיות שלא נחשפנו אליה".

תגיות:מלון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה