סיפורים אישיים

"התחלתי להניח תפילין, ובאותו יום אשתי פקחה את עיניה, לאחר תרדמת עמוקה של חודשיים"

"ברצוני להודות לך על עצתך, שהחזירה את אשתי ויקי לחיים", אמר אברהם קאופמן. "כעצתך התחלתי להניח תפילין, כבר באותו יום אשתי פקחה את עיניה לראשונה לאחר תרדמת עמוקה של חודשיים ימים"

  • ט' סיון התשע"ח
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

הרב יוסף הרטמן, שליח חב"ד, משתף בסיפור מרגש. היה זה ב"אחרון של פסח", כאשר הרב הרטמן התארח בפרנקפורט דמיין אצל חתנו הרב שלמה רסקין.

בקריאת התורה, כאשר אמר הרב רסקין 'מי שבירך' לזקוקים לרפואה שלימה, החל אברהם קאופמן, אחד העולים לתורה, לבכות בדמעות שליש כאשר הזכירו את שם רעייתו. דקות ארוכות עמד ובכה, ללא יכולת הפסק.

הרב הרטמן ניגש אליו לאחר התפילה לברר את פשר הדבר…. "אשתי אסתר ויקטוריה בת שרה שתחיה כולם מכירים אותה בשמה ויקי. כבר חודשיים בתרדמת עמוקה, 'קומה'", אמר מר קאופמן בדמע. "הרופאים לא נותנים לה שום סיכוי, לצערנו הרב"...

הרב הרטמן הציע לו להניח תפילין בכל יום חול, לזכותה ולרפואתה. מר קאופמן העיד על עצמו שלא הניח תפילין מאז 'בר המצווה' שלו, גם בשנים בהם התגורר בישראל, אך עכשיו, לאור המצב החמור של רעייתו, נאות להצעה להתחיל להניחן בכל יום חול.

ביום חמישי שעבר, י"א במנחם אב, נערך בפרנקפורט סיום והכנסת ספר תורה חדש ומהודר שנכתב לעילוי נשמת ולזיכרון מרת הניה רבקה רסקין ז"ל. הספר נתרם ע"י בנה הרב שלמה רסקין, וחמיו, הרב יוסף הרטמן, הגיע להשתתף באירוע.

כאשר זיהה אברהם קאופמן את הרב יוסף הרטמן הוא ניגש אליו, חיבקו ונישקו, והודה לו בדמעות שליש. "כבוד הרב הרטמן, תודה לך על עצתך הטובה, התפילין החזירו את אשתי לחיים", אמר בקול נשנק. "כבר באותו יום שהנחתי תפילין אשתי פקחה את עיניה, כעבור מספר שבועות כבר קמה החלה לדבר וללכת ברוך השם. אמנם עדיין לא החלימה לגמרי והיא זקוקה לרפואה והחלמה שלימה", הוסיף וביקש שיתפללו בעדה.

בסעודת המצווה שנערכה לאחר ההקפות, ביקש קאופמן לקום ולספר שוב על הנס הגדול שקרה לו. הרב הרטמן הנרגש השיב לו: "אני לא אדמו"ר ואינני עושה 'מופתים'. פשוט הסתמכתי על דבריו של הרבי כי התפילין מהוות שמירה, הגנה והצלה. על פי דברי חז"ל 'כל המניח תפילין מאריך ימים' (מסכת מנחות דף מ"ד ע"א)  שנאמר 'ה' עליהם יחיו' (ישעיהו פרק ל"ה פסוק ט"ז) כאשר שם השם עליהם - אז יחיו, וכי זוהי מצוות הבורא השקולה כנגד כל התורה כולה".

בשבת קודש שבת נחמו, כאשר השתתף הרב הרטמן בשמחת העלייה לתורה של נכדו, הוא דיבר שוב על מצוות התפילין וחשיבותה, וסיפר את סיפורו של אברהם קאופמן. כתגובה, צעקו כמה מהנוכחים: "הנה היא ויקי קאפמן, כאן איתנו ברוך השם". הציבור הענק מחא כפיים בהתרגשות של שמחה, ורבים הזילו דמעות התרגשות.

יהיו הדברים לזכותה ולרפואתה השלמה של אסתר ויקטוריה בת שרה בתוך שאר חולי ישראל.

תגיות:תפיליןתרדמת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה