חדשות בארץ

תופעה: דג מסתורי נושך את רגליהם של המתרחצים בחופי הים

רוחצים רבים בחופי הים שבמרכז הארץ מתלוננים לאחרונה על מתקפת נשיכות מסתורית, לעיתים עד כדי זוב דם. האם מדובר בסכנה שיש להישמר מפניה?

  • כ"א אב התשע"ז
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

לאחרונה מתלוננים יותר ויותר רוחצים בחופי הים שבמרכז הארץ על מתקפת נשיכות של דגים. רבים מהם נבהלים ואינם מבינים את פשר התופעה, ובעיקר, אינם יודעים האם מדובר בסכנה ממשית שיש להישמר מפניה.

אז קודם כל כדאי שתדעו שאתם יכולים להסיר דאגה מליבכם – אין מדובר בסכנה. "דג הסרגוס הוא הדג שנושך את המתרחצים", מסביר ד"ר ניר שטרן, מומחה לדגים מהמכון לחקר הימים והאגמים בישראל, בראיון לאתר Ynet. "הוא אינו קרניבור (אוכל בשר) שהתרגל לאכול בשר אדם, אלא דג מקומי ונפוץ שאוכל בעיקר חסרי חוליות ונוהג לחפש את מזונו בסלעים ובקרקעית הים. הנשיכות של הדג לא מסוכנות לציבור. הדגים הצעירים מתבלבלים וחושבים שפיסות העור היבש שעל הרגל הם מקור מזון - ולכן הם נושכים".

הדג, אינו מתקרב למי ששוחה או נמצא בתנועה, ככל הנראה מהפחד שייפגע, ומעדיף את אלה שעומדים ו'מדברים' במים. הוא נחשב לדג כשר וטעים, שדייגים רבים אוהבים לדוג.

לדברי ד"ר שטרן, הסיבה המרכזית לכך שהדגים החלו לנשוך את הרוחצים נוגעת לשינויים בטמפרטורת המים. "אולי העונה בה הם פעילים במיוחד היא מקבילה לעונת הרחצה ולכן אנשים רבים ננשכים".

אבל לאחד המתרחצים הקשישים בחוף, שכבר ננשך לא מעט פעמים במהלך התעמלות הבוקר שלו, יש דווקא הסבר אחר. "מדובר באלגוריה של הטבע, לים נמאס מאיתנו ומהלכלוך והזיהום - והוא נוקם בנו".

תגיות:דגיםיםנשיכה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה