חדשות בעולם

הביטכהן: האם שמעתם כבר על המטבע החדש שטבע המיליונר היהודי?

היזם הרוסי ויאצ'סלב סמנצ'וק טבע מטבע חדש, שצפוי לשמש קהילות יהודיות ברחבי העולם, ולהיות למטבע הדיגיטלי הכשר הראשון בעולם. במידה ויזכה להצלחה – הביטכהן צפוי להיות המטבע השביעי בגודלו בעולם(!)

  • י"ח אב התשע"ז
(אילוסטרציה: shutterstock)(אילוסטרציה: shutterstock)
אא

תכירו את הביטכהן: מדובר במטבע דיגיטלי כשר ליהודים, ראשון מסוגו, אותו טבע מיליונר רוסי בשם ויאצ'סלב סמנצ'וק. הוא הודיע לאחרונה על תכנית להנפקת המטבע, שמיועדת בעיקר לשימושן של חברי קהילות יהודיות ברחבי העולם.

ההודעה, שהתפרסמה באתר החדשות הרוסי RT, מציינת כי סמנצ'וק השקיע בפרויקט 500 אלף דולר, וכי הוא מתכוון לבצע בקרוב הנפקה ראשונית של המטבע, במסגרתה הוא צפוי לגייס עוד מליון דולר נוספים לפיתוח נוסף של הפרויקט.

כמו כן, סמנצ'וק מעריך שמדובר בהשקעה כדאית במיוחד, שתהיה מבוססת על טכנולוגיית הבלוקצ'יין. מדובר באפשרות לבצע העברות כספים ממשתמש אחד לשני, בלי שצד שלישי יהיה מעורב בכך, לרבות בנקים.

המטבע יימכר לכל דורש, ולא רק ליהודים. הנפקתו הרשמית תיערך בספטמבר, עם 100 מיליון מטבעות, שמחירם ההתחלתי יהיה דווה ערך לדולר אחד למטבע.

בהמשך, מקווה המשקיע סמנצ'וק להגדיל את שוויין לכ-1.5 מיליארד דולר בתוך כשנתיים. אם זה אכן יקרה – הביטכהן צפוי להיות המטבע השביעי בגודלו בעולם.

תגיות:מטבעמיליונר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה