חדשות בארץ

סקר בינלאומי: אחד המרכיבים החשובים בבחירת החלטות קריירה - גמישות בעבודה

14 אלף משתתפים מ-19 מדינות הצביעו על כך שגמישות בעבודה היא אחד המרכיבים החשובים ביותר בהחלטות הקריירה

  • י"ח אב התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

סקר בינלאומי שנערך לאחרונה על ידי חברת 'מנפאואר' בקרב 14 אלף עובדים ב-19 מדינות, לא כולל ישראל, מצביע על כך שגמישות בעבודה היא אחד המרכיבים החשובים ביותר בהחלטות הקריירה. מן הסקר עולה כי בנורווגיה וספרד 47% מהעובדים מבקשים גמישות, בהודו – 30%, בהולנד - 46%, בסין – 26%, ובגרמניה, הנמצאת בתחתית הרשימה, רק 20% מעוניינים בכך. במחצית מהמדינות שנבדקו, 40% ויותר מכלל העובדים מדגישים את חשיבותה של הגמישות.

מהי, בעצם, גמישות בעבודה? מתברר שזו לא הגדרה אוניברסלית. מן הסקר עולה כי 26% מעדיפים גמישות בשעות העבודה, בעוד 22% מגדירים גמישות כאפשרות לעבוד מהבית. 15% מבין העובדים אמרו שהאפשרות לבחור משמרות נחשבת בעיניהם לגמישות, ו-5% השיבו כי גמישות היא האפשרות לצאת לשבתון או לחופשות ללא תשלום לפרק זמן ארוך.

מן הסקר עולה נתון המצביע על כך שהעדפת הגמישות אינה קשורה למגדר, שכן גם גברים מבקשים גמישות בעבודה, ולא פחות מנשים: ברוב המדינות, 45% מהגברים הגדירו גמישות כחשובה ביותר, לעומת 55% מהנשים מתוך משתתפי הסקר. במספר מדינות, ביניהם פולין, אחוז הגברים שביקשו גמישות גדול מאחוז הנשים שביקשו זאת.

ממצא נוסף העולה מן הסקר הוא שיותר ממחצית מהעובדים יעדיפו משרה מלאה עם גמישות בשעות או במיקום. עם זאת, אחד מכל שלושה עובדים יעדיפו עבודה חלקית או במסגרות פרילנס, ולא משרה מלאה. במדינות כמו פרו, קולומביה, ברזיל וארגנטינה העובדים רוצים להיות עצמאיים יותר (46%-55%), בעוד במדינות אירופה וארה"ב רק 26%-38%.

לדברי יו"ר מנפאואר ישראל, אמנון רדר, "בניגוד למה שחושבים, הרצון לגמישות הוא לא נחלתם של הצעירים בלבד. אנו רואים שעובדים בכל קבוצות הגיל מעניקים חשיבות לפרמטר הגמישות במשרה. עובדים מבוגרים זקוקים לגמישות עבור ילדיהם, בעוד שהצעירים, שנולדו לעידן מחובר ודיגיטלי, מנסים לנצל באופן מירבי את יתרונות הטכנולוגיה".

לאור הסקר, ממליץ רדר לארגונים להתחיל להרחיב את הגמישות שלהם בצעדים קטנים. "חברה אינה צריכה לכפות בן לילה את המעבר ממקום עבודה רגיל לווירטואלי", הוא מסביר. "די בהקצאת מספר ימים קבוע לעבודה מרחוק, כדי להתחשב בזמני נסיעה ארוכים, למשל".

עוד מציע רדר למעסיקים להגדיר יעדים ולקבוע תאריכי יעד. אם העובדים מצליחים לעמוד בהם, הם יוכלו לזכות לגמישות יתר בנוגע למיקום העבודה שלהם. "כאשר עובד מוכיח שהוא עובד מהבית ביתר רצינות ועומד ביעדים הנדרשים, המנהלים יכולים לדאוג פחות בנוגע להחתמת כרטיס שעות בכניסה וביציאה", הוא מסביר.

תגיות:עבודהקריירה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה