חדשות בעולם

כעת זה מוכח: העולם סבור שדתיים מוסריים יותר

מחקר שבדק יותר מ-3000 בני אדם, העלה את הטענה כי רוב האנשים בעולם סבורים שאנשים דתיים מוגנים יותר מפני אי מוסריות. ואיך זה מסתדר עם הטרוריסטים שרוצחים ממניעים דתיים?

אא

מחקר חדש שפורסם לאחרונה קובע כי רוב האנשים בעולם סבורים שהדת מגוננת מפני אי מוסריות.

המחקר הופיע במקור בכתב העת'Nature Human Behaviour'   ונבדקו בו יותר מ–3,000 בני אדם מ–13 מדינות, ביניהן מדינות דתיות מאוד כמו איחוד האמירויות והודו, אך גם ארצות חילוניות, כדוגמת הולנד ופינלנד. התוצאות הוכיחו באופן חד משמעי כי למרות שקיימת ירידה כללית במספר המאמינים בעולם (מכל הדתות) עדיין בטוחים מרבית האנשים כי הדת מגוננת מפני אי מוסריות. גם אלו שמתכחשים לדת מסכימים לכך.

המחקר נערך בידי צוות חוקרים בינלאומי בראשות וויל ז'רווה מאוניברסיטת קנטקי. בכל אחת מהמדינות הקפידו החוקרים לתשאל לפחות 100 בני אדם. כל המשתתפים קיבלו שאלון בו הם התבקשו לכתוב את גילם, מוצאם, השתייכותם הדתית והאם הם אנשים מאמינים או לא.

למרות שבכל המקומות הוכיחו הנתונים על כך שאנשים מביטים על דתיים כמוסריים יותר, במדינות דתיות מאוד, הדבר בלט עוד יותר.

ריצ'רד סוסיס, מרצה לאנתרופולוגיה באוניברסיטת קונטיקט, התייחס לכך שלעתים אנו רואים אנשים שמבצעים מעשי זוועה, כמו רצח, מטעמים דתיים (טרוריסטים). אך אין זה נכון לעשות הכללות, שכן רשימת הרוצחים מורכבת בדרך כלל מקשת רחבה של גברים, חלקם מאמינים וחלקם לא. הוא גם ציין כי לעתים הרוצחים האלו מונעים מתוך סכיזופרניה פרנואידית המלווה בהזיות. הסמלים הדתיים משמשים לעתים כגירוי להזיות כאלו, אך זהו הקשר היחיד.

תגיות:מוסריותדתייםמחקר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה