חדשות בעולם

בקרוב בצלחת שלכם: סלמון מהונדס גנטית משווק בימים אלה לחנויות לראשונה

חברה בארצות הברית הצליחה לפתח דג מסוג סלמון, כשהוא מהונדס גנטית, ולמכור אותו בחנויות לצרכנים בקנדה. בעקבות ההצלחה, צפויה החברה להאיץ את פיתוח הדג המהונדס ואת שיווקו

  • י"ז אב התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

"הדג המזויף": חברה במיינרד שבמסצ'וסטס הצליחה לפתח דג סלמון מהונדס גנטית – והחלה לאחרונה בשיווקו הישיר לצרכן.

החברה, ששמה הוא 'AquaBounty Technologies', עסקה בפיתוח גנטי למטרת מאכל במשך למעלה מ-25 שנים, שבמהלכן אף עברה טלטלות רבות שכמעט הובילו לפשיטת רגל לא פעם.

לאור ההצלחה, הודיעה ב-4 לאוגוסט על מכירת 4.5 טון של המוצר השנוי במחלוקת ללקוחות בקנדה.

הדג, שהוא מסוג 'אלתית אטלנטית', שונה גנטית בדרך שתאפשר לו לגדול בקצב מהיר יותר, כך שיוכל להגיע לגודל הנמכר בשוק בחצי מהזמן הטבעי שלו, כ-18 חודשים.

זוהי הפעם הראשונה שחיה מהונדסת גנטית למטרת מאכל מוצעת למכירה, ולדברי החברה, מקבץ המכירה הראשון של הדג הוצע בעלות של 11.7 דולר לק"ג - כלומר במחיר השוק הרגיל.

את הדגים, גידלה החברה בבריכות בפנמה, וכעת היא מתעתדת להאיץ את הפיתוח על ידי הרחבת אתר פיתוח קיים הנמצא בקנדה, שם גם הותר למכירה בידי הרשויות, כבר בחודש יוני האחרון. בנוסף, רכשה החברה בריכות דגים גם באלבני שבאינדיאנה, כדי לפתח אותם לצרכיה.

לפי הערכות, מכירת הסלמון המהונדס גנטית צפויה לסייע בהורדת מחירו של הדג המבוקש, וכן בהפחתת הדיג שלו מהאוקיינוס.

ולמרות זאת, יש גם מי שמביע ביקורת לא מעטה על מכירת הדג בצורתו המהונדסת. כך למשל, הביעה הסנטורית הרפובליקנית ליסה מרקובסקי מאלסקה, את חוסר שביעות רצונה מהפיתוח, וכינתה אותו בשם "הדג המזויף". היא אף הוסיפה סעיף לתקציב של ארצות הברית לשנת 2017, האוסר על מכירת דג סלמון מהונדס גנטית - לפחות עד שתפותח תכנית שתיידע את הצרכנים שמדובר במוצר מסוג זה, ולא במוצר טבעי כפי שהם עלולים לחשוב.

במקביל, הביעו גם צרכנים רבים את חששם מפני המוצר. זאת למרות שכבר אושר למכירה בנובמבר 2015 בידי מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA).

תגיות:דג סלמוןצרכנים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה