חדשות בארץ

הלמ"ס: פערים משמעותיים בגיל הנישואין בהתאם למגזרים השונים

ט"ו באב, והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מציגה את נתוני הנשואים והרווקים במדינת ישראל. מן הנתונים עולה: גברים בגילאי 25-59: החרדים - נשואים, החילונים - רווקים

  • ט"ו אב התשע"ז
אא

אתמול (ראשון), לקראת ט"ו באב, פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה נתונים אודות הרווקות בישראל. מן הנתונים עולה כי בעוד בערים החרדיות אחוז הרווקים מגיל 25 ומעלה נמוך מאוד, בקרב כלל האוכלוסייה בישראל גיל הנישואים רק הולך ועולה.

מבין היישובים המונים יותר מ-10,000 תושבים, הערים החרדיות מודיעין עילית, ביתר עילית, בני ברק ואלעד מאופיינות באחוז הרווקים בגילאי 25-29 הנמוך בישראל, בעוד שהיישובים תל אביב-יפו, אבן יהודה וקריית טבעון מאופיינות באחוז הרווקים הגבוה ביותר בארץ.

נתונים דומים ניתן לראות גם בגילאי 45-49: בעוד שהאוכלוסייה היהודית בתל אביב-יפו, גבעתיים ורמת גן כוללת אחוז משמעותי של רווקים ורווקות בשנים אלו, הערים החרדיות מודיעין עילית, ביתר עילית ואלעד נמצאות בתחתית הרשימה.

גיל הנישואים הממוצע בקרב הגברים היהודים עומד על 28, וגיל הכלות 26.1. מדובר בעלייה משמעותית בגיל הנישואים בישראל. עוד עולה מנתוני הלשכה כי אחוז הגברים הרווקים בגיל 25-29 עמד בסוף שנת 2015 על לא פחות מ-62%, ושיעור הנשים הרווקות בגילאים אלו הגיע ל-46%.

בלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מציינים כי בהתייחס לנתוני הערים החרדיות, מדובר ב"מאפיין של יישובים עם אוכלוסייה דתית, וכן של יישובים צעירים המאוכלסים במשפחות צעירות".

תגיות:למ"סרווקות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה