ונשמרתם

מחקר חדש מגלה: הנזק הנפשי הכבד שסוכר עלול לגרום לגברים

עד היום ידעתם שסוכר מזיק לגוף - אבל האם ידעתם כמה הוא מזיק לבריאות הנפש שלכם? מחקר חדש מצביע על נתונים מדאיגים

  • ט"ו אב התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

זה אף פעם לא היה סוד שצריכה מוגזמת של סוכר מזיקה לבריאות. תמיד ידענו את זה, ובשנים האחרונות נצפתה עליה במודעות לכך, וירידה בצריכת הסוכר של הצרכן הישראלי.

אלא, שנתונים חדשים ממחקר שמתפרסם לאחרונה, מביאים ראיות לכך שסוכר הוא גם מתכון גרוע שבכוחו לפגוע בבריאות הנפש שלנו, ובמיוחד בזו של המין הגברי.

המחקר, שנערך במכון לאפידמיולוגיה באוניברסיטת לונדון, נערך בקרב 7000 נבדקים במשך 22 שנים, ומצביע על כך שגברים שצורכים סוכר בכמויות גדולות נמצאים בסיכון גבוה של כ-23% יותר לפתח הפרעות נפשיות נפוצות, כמו דיכאון וחרדה - בהשוואה לגברים הצורכים כמויות נמוכות של סוכר.

ואם אתם שואלים מה נחשב ל'יותר מדי סוכר'? הרי שהדעות במחקר שונות, ותלויות בעיקר באזור מגוריכם. באנגליה, סבורים החוקרים, כי מדובר בכמות של 67 גרם ליום, בהשוואה לארצות הברית, שם טוענים כי מדובר בכמות של 94 גרם ליום.

לדברי אניטה קופל, מובילת המחקר "יש מספר פרמטרים שמשפיעים על הפרעות במצב הרוח, כשצריכה של משקאות ומאכלים ממותקים עשויה להיות ה'קש שישבור את גב הגמל'. בניגוד לכך, המחקר אינו מוצא כל קשר בין צריכת סוכר והפרעות במצב הרוח אצל נשים, ולמען האמת זה לא ברור למה".

תגיות:מחקרסוכר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה