חדשות בעולם

סין: משגיח ניצל בזכות... שמירת כשרות

בלון גז שהתפוצץ במסעדה הומת אדם באנגזו שבסין, גבה את חייהם של ארבעה, ופצע עשרות. מי שניצל בנס, הוא לא אחר מאשר משגיח כשרות ששהה בסמוך. סיפור ניסי מפעים

  • ט"ו אב התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מסירות הנפש הובילה לנס: בעיר אנגזו שבסין, ממוקמת מזה שנים מסעדה מפורסמת, שהומה אדם במשך ימות השבוע. את מה שהתרחש שם לאחרונה לא תוכלו לשער בנפשכם...

תחילתו של הסיפור, כאשר משגיח, הנמנה על מערכת הכשרות למהדרין SKS, בראשות הרב דוד מוסקוביץ, האדמור משאץ אשדוד, נשלח לעבודה בסין, בעיר אנגזו, הסמוכה לעיר הבירה שנחאי, שם הוא שוהה לאחרונה.

באחד הימים, הגיע כדי לקיים ביקורת במפעל מזון עליו הוא אמון, המצוי בקרבת מקום. הביקורת ארכה זמן רב, ולאחריה, הזמינו בעלי המפעל את המשגיח לארוחה במסעדה המפורסמת הסמוכה.

האורח נאלץ לסרב, 'מטעמים מצפוניים', שכן מדובר במסעדה שאינה כשרה, וזאת למרות אי הנעימות הגדולה שנגרמה לו, שכן בתרבות הסינית נהוג מאוד להזמין אורחים לארוחה, אולם לא נהוג לסרב להם.

בעלי המפעל החליטו לקבל את סירובו של האורח, אולם לא הסתפקו בהזמנה שנענתה בשלילה, והשאירו לו סלסלת פירות ובקבוק מים לרווחתו, והלכו לסעוד במסעדה האמורה, בלעדיו.

שעה קלה מאוחר יותר, אירע פיצוץ עז במסעדה - שהתרחש ככל הנראה בשל פיצוץ בלון גז סמוך. כתוצאה מהפיצוץ, נגבו חייהם של ארבעה בני אדם, ועשרות נפצעו, כשביניהם גם אותם בעלי המפעל. המשגיח כאמור ניצל בנס. מי יודע אם לא בזכות מסירות הנפש שגילה.

תגיות:סיןכשרות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה