חדשות בארץ

התקרית בירדן מסרבת לגווע: גורמים ירדנים "בוחנים אופציות דיפלומטיות"

גורמים ממשלתיים בירדן מסרו כי הממלכה בוחנת את האופציות הדיפלומטיות לטיפול בתקרית, בה נהרגו שני ירדנים על ידי מאבטח שעבר בשגרירות הישראלית בעמאן

  • י"ד אב התשע"ז
(צילום: sutterstock((צילום: sutterstock(
אא

גורמים ממשלתיים בירדן מסרו כי הממלכה בוחנת את האופציות הדיפלומטיות לטיפול בפרשת התקרית בשגרירות ישראל בעמאן, בהסתמך על המחויבות של ישראל באפיק המשפטי בפרשה – כך פורסם הבוקר (ראשון) בעיתון הלבנוני 'אל-רד'.

העיתון הלבנוני הוסיף וציטט את הגורמים הממשלתיים שאמרו י האפיק המשפטי הוביל למתיחות ביחסים הדיפלומטיים בין שתי המדינות, שבא לידי ביטוי בכך ששגרירת ישראל בעמאן עינת שלאין וצוות השגרירות טרם חזרו לבירה הירדנית.

אותם גורמים הוסיפו וציינו כי עודכנו בהודעה על תחילת החקירה המשטרתית של הפרשה בישראל והם עוקבים אחר התפתחות החקירה בציפייה שהאמת תתגלה ושייעשה צדק.

בסוף השבוע האחרון הודיעה פרקליטות המדינה בישראל כי פנתה למשטרה בבקשה שתפתח בבדיקה בעניין הירי שביצע המאבטח זיו מויאל, ושגרם להריגתם של שני ירדנים, וזאת על דעת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

בתגובה על כך, אמר דובר ממשלת ירדן לרויטרס כי זהו "צעד נכון בכיוון הנכון", אך "ירדן מצפה להליך משפטי מסודר ומלא, כפי שמחייב החוק הבינלאומי".

במהלך היום צפוי מלך ירדן, עבדאללה השני, לבקר בפרלמנט הירדני, להיפגש עם היו"ר עאטף א-טראוונה ועם עוד מחוקקים. לא מן הנמנע שגם התקרית בשגרירות בעמאן תעלה על הפרק אחרי ש-82 חברי פרלמנט חתמו על מזכר שקורא לממשלה לסגור את שגרירות ישראל בירדן ולהחזיר את השגריר הירדני מישראל.

התקרית בירדן אירעה ביום ראשון לפני שבועיים, כאשר מאבטח של השגרירות הישראלית בעמאן ירה למוות בשני ירדנים, לאחר שאחד מהם דקר אותו מספר פעמים. המאבטח שנפצע באורח קל שלף את אקדחו וירה למוות בדוקר בן ה-17. כדור תועה גרם למותו של בעל הבית, רופא במקצועו ואוהד ישראל.

התקרית חוללה סערה בירדן, והפגנות סוערות תבעו להעמיד את המאבטח הישראלי לדין. ישראל, מצידה, סירבה לדרישת הירדנים לחקור את המאבטח, ולכן המאבטחים ושאר אנשי השגרירות התבצרו במבנה השגרירות.

במטרה לסיים את המשבר עם ירדן, ראש השב"כ נדב ארגמן נסע לעמאן מטעם ראש הממשלה. ארגמן ערך תחקור בשגרירות ועם שובו ארצה עדכן את נתניהו בהתפתחויות. כחלק מההסכם עם הירדנים, הוסרו המגנומטרים בהר הבית, ובמקביל הועברו כל אנשי השגרירות לישראל.

כלי תקשורת בירדן דיווחו בשבוע שעבר כי שלטונות הממלכה לא יאפשרו לשגרירת ישראל, עינת שלאין, ולצוות שלה לחזור לעמאן עד שיהיו ערובות לכך שהמאבטח מהתקרית הקטלנית יועמד לדין.

במקביל, אמרו גורמים בישראל כי ישראל מחוייבת לחקור את המאבטח, אך בשום מקרה לא הייתה התחייבות להעמידו לדין. בשלב זה עדיין לא ברור האם ומתי יוכל צוות השגרירות והשגרירה לחזור לירדן.

תגיות:ירדןמאבטחמתיחות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה