בריאות ותזונה

הכירו את האביזר המזוהם ביותר בבית, וקבלו פתרון פשוט וזמין לבעיה

האביזר המזוהם ביותר בבית, שעליו נמצאו מיליארדי חיידקים, חלקם אלימים, הוא... סקוטש הכלים שבכיור המטבח. כל כמה זמן יש להחליף אותו, על פי המחקר?

  • י"א אב התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

לא תאמינו עד כמה שטיפת הכלים בבית מעבירה חיידקים, לעיתים אלימים ביותר ועמידים לאנטיביוטיקה, בין הצלחות, הסכו"ם והסירים.

מחקר חדש מגלה כי ה"סקוטשט", בו כולנו משתמשים להדחת הכלים, מזוהם הרבה יותר ממה שנדמה לנו. במקום לעמול ולחטא אותו, אמצו לכם הרגל מבורך: הקפידו להחליפו בתדירות הגבוהה ביותר.

המחקר החדש מתווסף על מחקרים קודמים בנושא, ומוכיח מעל לכל ספק כי כרית הניקוי ה"תמימה" מזוהמת ביותר ומכילה כמויות עצומות של מושבות חיידקיות. חלק מהחיידקים עמידים לאנטיביוטיקה ועלולים לגרום למחלות.

חשוב להבין כי כריות הניקוי מכילות שיירי מזון, לכלוך וחיידקים. אם לא די בכך, הסביבה הרטובה בה הן שורות, מסייעות לחיידקים ולווירוסים להתפתח במהירויות עצומות.

ממצאי המחקר התפרסמו בכתב העת Scientific Report, כאשר החוקרים מפרטים את הסכנות הבריאותיות בכריות הניקוי בשימוש רב מידי.

במהלך המחקר, נטלו החוקרים 28 דגימות מ-14 כריות ניקוי כלים משומשות. הדגימות הועברו מאות בדיקות גנטיות במכשירים מתקדמים, שחשפו את הממצאים המחרידים: כמות עצומה, של מעל 10 מיליארד תאי חיידקים לכל סמ"ר. זוהי כמות אדירה, המציבה את כריות הניקוי במקום הראשון והמפוקפק של החפץ המזוהם ביותר בבית.

אוכלוסיית החיידקים גם היא אינה מרנינה כלל: החוקרים גילו כי 5 מכל 10 זני חיידקים שנמצאו על ה"סקוטשים" הם בעלי פוטנציאל לגרום למחלה בבני אדם. בין החיידקים הללו נמצא החיידק אצינטובקטר, שאחד הזנים שלו שכיח ביחידות לטיפול נמרץ והוא עמיד למרבית סוגי האנטיביוטיקה.

חיידק נוסף שנמצא על כריות הניקוי הוא סטאפילוקוק, הגורם לזיהומי עור וזיהומים קשים באיברים פנימיים במקרים קיצוניים, ואולי הגרוע מכל: הסטרפטוקוק הידוע לשמצה, "החיידק הטורף", שגורם לדלקות גרון, ועלול לפגוע גם במסתמי הלב.

החוקרים הוסיפו והוכיחו כי שיטות שהוצעו בעבר, כמו הכנסת הכריות למיקרוגל או הרתחה הצליחו להסיר רק 60% בלבד מכמויות החיידקים שעל כריות הניקוי.

החוקרים ממליצים על החלפת כריות הניקוי לעיתים קרובות: "המחקר שלנו הראה כי כריות הניקוי מכילות כמויות חיידקים נרחבות וגדולות הרבה יותר ממה שהיה ידוע בעבר", מסכמים החוקרים. המלצתנו היא להחליף בתדירות גבוהה את כרית הניקוי - אחת לשבוע לפחות".

תגיות:בריאותניקיוןזיהום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה