חדשות כלכלה

אזהרה לצרכנים: אבוקדו שאינו אכיל משווק בחנויות

בימים אלה, משווק לחנויות ברחבי הארץ אבוקדו בוסר בעל קליפה דקה, מזן גליל האגסי. האבוקדו צמיגי ולא אכיל, קשה ולא צפוי להתרכך - ולמרות זאת נמכר בעלות אסטרונומית. במועצת הצמחים מזהירים: "מדובר בתרמית"

  • י' אב התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

תרמית של חקלאים: כמדי שנה, במועצת החקלאים פרסמו לאחרונה מודעה המזהירה את הצרכנים מפני רכישה של אבוקדו בוסר, שאינו אכיל, המשווק לחנויות בימים אלה - ולמרות זאת נמכר בעלות שיא לעונה.

האבוקדו, מזן 'גליל האגסי', הינו בעל קליפה רכה, ומראהו טרי וזוהר. למרות זאת, מזהירה המועצה כי מדובר באבוקדו שאינו אכיל, באופן שגם אם ישימו אותו יומיים בשמש – הוא יצטמק ויקבל מרקם של גומי, אבל לא יתרכך - ויישאר בלתי בשל לאכילה.

את הזן האמור, גילו במועצה כשהוא כבר מצוי בבתי האריזה, ומוכן להישלח לשווקים – ומיהרו להזהיר את הצרכנים. "הימים הללו – סוף יולי ותחילת אוגוסט - הם ימי מעבר בין ה'ריד', הזן האחרון של העונה הקודמת, שצורתו עגולה ככדור וקליפתו קשה וחלקה, לבין ה'גליל', הזן הראשון של העונה החדשה, שפירותיו מאורכים וחלקים וקליפתם דקה. פירות ה'ריד' נמכרים בתקופה זו במחיר גבוה במיוחד כיוון שאין תוצרת רבה והביקוש גדול", הוסבר במועצת הצמחים.

הסיבה למכירה ההמונית, לדברי המועצה, היא כסף. שכן מחיר האבוקדו בעונה זו נע בין 14.90 ₪ כמחיר נמוך, ועד 39.90 ₪, למחיר גבוה - כשכרגע הוא נמכר בעלות שיא.

בשל הביקוש הגבוה לפרי בעונה זו, בה הוא כמעט ואינו משווק לחנויות – חקלאים רבים שאינם עומדים בפיתוי, מחליטים לעשות קטיף מוקדם של הפרי, לשווק אותו, ובכך להרוויח על גבו של הצרכן התמים את פרנסתם. "המצב הנוכחי גרם לכך שכמה מגדלי אבוקדו מסוג 'גליל' לא עמדו בפיתוי, והחליטו לשווק לצרכנים פרי מוקדם", מסבירה גם אורנה סנדל, מנהלת איכות וסטנדרטים בענף הפירות במועצת הצמחים. "מי שירכוש כעת אבוקדו 'גליל' יתאכזב מאוד; הפרי המוקדם הזה לא יבשיל, יישאר בלתי אכיל, וקנייתו תסתיים במפח נפש".

אז מה כדאי לעשות, אתם שואלים? "למרות הפופולאריות הגדולה של האבוקדו, אנחנו ממליצים לצרכנים להמתין עד סוף אוגוסט לפני שקונים אבוקדו מזן 'גליל' ועד סוף ספטמבר לפני שקונים אבוקדו מזן 'אטינגר'", מסבירים במועצה. אז תוכלו גם לרכוש אותו במחירים שפויים יותר, שכן ברגע שתחל רשמית עונת זן הגליל - המחירים יירדו.

במקביל, גם אנשי מועצת הצמחים פועלת בשטחי הגידול ובשווקים כדי למנוע קטיף מוקדם - ולוקחת בדיקות למעבדה עבור החקלאים.

תגיות:אבוקדואזהרה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה