חדשות מדע וטכנולוגיה

אתם לא מדמיינים: הקיצים באמת הולכים ונהיים חמים יותר

הקייצים שלנו, החל מ-2005, חמים בהרבה בממוצע בהשוואה לקייצים של רוב המאה העשרים

  • ז' אב התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

נראה לכם שכל קיץ חם יותר מקודמו? אתם לא מדמיינים. החל משנות החמישים של המאה הקודמת, אומרים מדענים, הקייצים בכל רחבי העולם הולכים ומתחממים. אירועים של הקיץ הנוכחי, כמו גלי החום בדרום אירופה וטמפרטורות של 54  מעלות צלזיוס (!) שנמדדו בפקיסטן הם חלק מטרנד עולמי.

איך יודעים שכל קיץ מלא בימי שרב הוא לא יוצא דופן אלא מגמה? פרופסור מאוניברסיטת קולומביה בשם ג'יימס האנסן, שעבד בעבר עבור נאס"א, מצא דרך פשוטה להבהיר את ההתחממות הגלובלית המתרחשת. ראשית, הוא בדק את נתוני מזג האוויר בין 1951 ל-1980. שלישי מאותם קייצים היו 'ממוצעים' שליש היו קרים הממוצע, ושלישי חמים מהממוצע.

לאחר מכן נבדקו הקייצים בין 2005 ל-2015, ונמצא כי לפי הערכים של 1951-1980, שני שלישי מהייצים היו כעת בקטגוריה של 'חמים', בעוד 15 אחוז מהקייצים נדרשו להגדרה חדשה: חמים במיוחד.

במילים אחרות, בהשוואה לרוב הקייצים של המאה העשרים, הקייצים שאנחנו חווים היום הינם יותר חמים, או הרבה יותר חמים.

העלייה המשמעותית בטמפרטורות קיץ ברחבי העולם הן בדיוק מה שמדענים מצפים לראות כתוצאה משינוי האקלים שגורם להתחממות כדור הארץ, אומר טוד סאנפורד, מנהל המחקר בעמותה למחקר מדע בארצות הברית. הנתונים של פרופסור האנסן, הןא אומר, מדגישים ששינוי בטמפרטורה ממוצעת גורמים להבדל גדול בטמפרטורות קיצוניות, וזה מה שישפיע על החברה ועל הסביבה. "הממצאים של פרופסור האנסן מראים לנו את השינויים שהתרחשו כבר – ומספקים גם הצצה במה שצופן לנו העתיד".

תגיות:קיץחום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה